جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

علمای انقلابی، خار چشم ظالمان

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ب.ظ

عالم انقلابی، خار چشم ظالم

چون مردم در عصر قاجار پناهگاه مطمئنی برای دادخواهی نداشتند، اماکن مقدس و منازل علما محل دادخواهی آن ها قرار گرفت. نقل است که مرحوم کلباسی از علمای به نام عصر فتحعلی شاه، خانه ی خود و بعضی از شاگردانش را « بست » قرار داده بود و هرکس مورد آزار و اذیت قرار می گرفت، فورا به یکی از این خانه ای پناه می برد. حاکم اصفهان به حاجی کلباسی پیغام داد که خواهش می کنم معین فرمایید که بست شما از کجا تا کجاست و تا کی ادامه خواهد داشت؟ زیرا دست و بال مأموران ما به کلی بسته شده است.


مرحوم کلباسی در جواب پیغام داده بود که بست، بست من نیست. بست امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و این که از کجا تا کجاست، از مغرب تا مشرق است و این که فرمودید تا کی ادامه خواهد یافت، تا روز قیامت. تا ظلم تو هست، بست ما هم هست. ( کتاب تاریخ معاصر ایران، نوشته دکتر نجفی، حقانی و نامدار، ص 112 )


علمای انقلابی همواره در طول تاریخ، خار چشم ظالمان بوده اند و پناهگاه و امید مظلومان. روش عالم نماهای سازشکار را ندارد که ظالم را با وصف « بسیار باادب » و مانند آن می ستایند تا آب خوردن و نانی بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه