جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

کمال همنشین؟؟ در من اثر کرد؟

جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۲۰ ب.ظ

کمال همنشین؟ در من اثر کرد؟؟

حتما این شعر معروف را شنیده اید که:

بگفتا من گِلی ناچیز بودم              و لیکن مدّتی با گل نشستم

کمال همنشین در من اثر کرد        وگرنه من همان خاکم که هستم « سعدی »

تأثیر دوست

طبیعت و خصلت ذاتی انسان، اجتماعی بودن و ارتباط با دیگران است. و همین ارتباطات است که موجب آسان شدن و قابل تحمل شدن زندگی در شرایط سخت دنیا، و موجب تنوع و رشد و پیشرفت یا رکود و پسرفت می گردد.

انسان ها در این ارتباطات اجتماعی و به خصوص در جریان یکی از دلنشین ترین انواع ارتباطات، یعنی "دوستی" در یکدیگر تأثیر می گذارند و از یکدیگر تأثیر می پذیرند. این تأثیر و تأثرات، ممکن است آگاهانه، نیمه آگاهانه و یا ناآگاهانه باشند.

اما نکته قابل توجه در این میان آن است که « اثرات و تغییراتی که در جریان این روابط ایجاد می شوند، لزوما مثبت نیستند ». 

پس باید در آغاز هر ارتباط جدید، دو کار مهم را انجام داد:

1.     رفتارها و ویژگی های خود و طرف مقابل را بسنجیم و از آن ها آگاهی پیدا کنیم؛ بدین وسیله تأثیراتی که ممکن است در ما از طریق ارتباط متقابل با او ایجاد شود، شناسایی می کنیم.

2.     با تفکر و دقت، این نکته مهم را مشخص کنیم که در کدام یک از ویژگی ها می خواهیم تأثیر و تأثر داشته باشیم و در کدام نه؛ و همینطور مشخص کنیم که تأثیرات و تغییرات ورودی کدام هایند و تأثیرات خروجی و صادر شده کدام؟؟

به عبارت دیگر، کدام ویژگی ها جواز ورود در شخصیت ما و کدام ویژگی ها جوار صدور از شخصیت ما را دارند؟

 


نظرات  (۱)

  • ابراهیم کربلا
  • متشکر ؛ عالی است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه