جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

جَمّال یا دَلّار؟!!

شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۳۲ ب.ظ


باسمه تعالی

آقایانی که دلار خریدید تا گران شد و سود کردید! آیا وقتی دلار می خریدید امید نداشتید آمریکا و دلارش بماند تا دلار گران تر شود؟!

اگر نزد امام زمانت میرفتی به احتمال زیاد روایت زیر برای شما نیز تکرار میشد:

در کتاب بحار الأنوار نقل شده است:

از صفوان‏ َجَمّال‏: «نزد امام کاظم (ع) رفتم بمن فرمود: اى صفوان هر چیزت زیبا و نیک است جز یکى گفتم: قربانت کدام؟ فرمود: کرایه دادن شترانت باین مرد- هارون‏ الرشید- گفتم: بخدا کرایه ندادم براى خوشگذرانى و خودنمائى و نه شکار و بازیگرى بلکه براى راه مکه، و خود هم متصدى آن نیستم و غلامانم را با او میفرستم، فرمود: اى صفوان آیا کرایه تو بر عهده آنها نباشد؟ گفتم: چرا قربانت، فرمود: میخواهى بمانند تا کرایه تو را بدهند؟ گفتم: آرى فرمود: هر که ماندن آنها را دوست دارد از آنهاست و هر که از آنهاست دوزخى است صفوان گفت: رفتم همه شترانم را تا آخر فروختم و خبرش بهارون رسید و مرا خواست و بمن گفت: اى صفوان بمن رسیده که شترانت را فروختى؟ گفتم آرى گفت: چرا؟ گفتم: پیرى سالخورده‏ام و غلامان هم نیروى کارها را ندارند گفت: هیهات هیهات من میدانم کى به تو اشارت کرده باین کار و آن موسى بن جعفر است، گفتم: مرا با موسى بن جعفر چه کار؟ گفت: این سخن را واگذار بخدا اگر خوشرفتارى تو نبود البته تو را میکشتم.»


آداب معاشرت ( ترجمه جلد 71 و 72 بحار الأنوار)، ج‏2، ص: 238

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه