جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۱۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است



«حرکت به سمت اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» را نمونه هایی از ارتجاع است.


نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد، مدیران کشور به‌شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسیت، رفتار ما مسئولان و مدیران را تحت نظر داشته باشند تا اینگونه حرکات ارتجاعی در کشور اتفاق نیفتد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روی کار بودن «آدم‌های سابقاً انقلابی» اما عوض‌شدن خط و راه انقلاب را به معنای ارتجاع دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب نشده است که عده ای بروند و ما بیاییم، بلکه انقلاب یعنی دگرگونی، تغییر مسیر و حرکت به سمت اهداف والا که اگر این اهداف فراموش شود، انقلاب معنایی ندارد.

انقلاب در سال ۵۷ تمام نشد بلکه آغاز شد و این حرکت باید عمیق تر، گسترده تر و خردمندانه تر ادامه یابد.1396/11/29 .



  • سعید حجتی


یکی از مهمترین آفتهای انقلابها ارتجاع است. ارتجاع یعنی میان حرکتی که انقلاب ایجاد کرده بود و ملت داشتند در این مسیر با سرعت حرکت میکردند، در یک جاهایی سست بشوند، بعد متوقف بشوند و بعد برگردند. این ارتجاع است
ارتجاع یعنی برگشت.

دریافت تصویر با کیفیت بالا
حجم: 334 کیلوبایت
  • سعید حجتی


در روز شهادت عماد مغنیه (12 فوریه) هر سال رژیم صهیونیستی به حال آماده باش در می آید. آنها هم منتظر انتقام عماد مغنیه هستند.
اما امسال، هدیه ای برای آنها فرستاده شد، سقوط هواپیمای F16 و کشته شدن خلبان آن.



مدت زمان: 2 دقیقه 39 ثانیه
دریافت کلیپ
حجم: 3.99 مگابایت
  • سعید حجتی


بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز و سربلند ایران! امروز عزم و بصیرت شما حادثه‌ی بزرگ و خیره کننده‌ئی آفرید.
عظمت راه‌پیمائی امروز شما که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سالهای پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد. دشمن با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه‌ی توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲ بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند. شما عملاً زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدید و پایبندی به آرمانهای امام راحل را با شعارهای خود و با حضور گرم خود، با صدای بلند فریاد کردید. نهیب ملت ایران دشمن را به عقب میراند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم میریزد. مسئولان کشور قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم. ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الأعلون ان کنتم مؤمنین

والسلام علیکم و رحمت الله

بیست و دوم بهمن ۱۳۹۶
سیدعلی خامنه‌ای

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

دریافت با کیفیت اصلی
حجم: 1.24 مگابایت

  • سعید حجتی

  • سعید حجتی


مجلس شورای اسلامی«لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی» (موسوم به کنوانسیون پالرمو) را با 132 رای موافق، 80 رای مخالف و 10 رای ممتنع تصویب کرد.
الحاق به این کنوانسیون - آنگونه که درپی خواهد آمد- باز کردن پای تروریست‌های وحشی به کشور و تحویل دست بسته مردم و نظام به آنهاست. تعجب نکنید، بخوانید!
  • سعید حجتی

اسلامی سازی علوم

«بومی‌سازی علم» به چه معناست؟
منظور از بومی‌سازی و اسلامی کردن علوم، صرف تعویض اصطلاحات نیست، بلکه تغییر جهان‌بینی‌ها و استفاده از منبع وحی در تولید علم است.

گزاره‌هایی که به نام علوم انسانی شناخته می‌شود و در اطرافش کتاب‌ها نوشته شده، خاستگاهش مغرب زمین است و خواه ناخواه تأثیر فرهنگ و ادبیات غرب در آن‌ها تعبیه شده است. اصطلاحاتش با همان اصطلاحاتی که موافق فرهنگ غربی است شکل گرفته است و سردمداران و صاحبان نظریه‌های معروف آن، عمدتاً اهل مغرب زمین هستند. کتاب‌های دانشگاهی ما نیز با اندکی تغییر، ترجمه‌ای است از کتاب‌هایی که در اروپا و آمریکا نوشته شده است. یک یا چند مثال اروپایی را برداشته‌اند، مثال ایرانی گذاشته‌اند و به اصطلاح بومی‌سازی شده است. به نظر ما، تا آن‌جا که مربوط به اصطلاحات و ادبیات باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ ولی بحث‌های دیگری هست که برمی‌گردد به بینش‌ها و جهان‌بینی‌ها، به یک نظریات زیربنایی که در مبانی عمدتاً با فرهنگ غرب سازگاری دارد و بر آن اساس پایه‌ریزی شده است. مسأله اینجاست که یک اصطلاحی بار فرهنگی دارد.

  • سعید حجتی


چرا رهبر جمهورى اسلامى ایران را «ولى امر مسلمین» مى نامیم؟

الگوى اوّلى اسلام براى حکومت، حکومت واحد جهانى تحت رهبرى امام معصوم میباشد. در این الگو مرزهاى جغرافیایى جاى خود را به مرزهاى عقیدتى میدهد و کشور اسلامى شامل کلیّه مناطقى خواهد بود که در آن مسلمان زندگى میکند...

 

  • سعید حجتی

نکته: همیشه قبل از وارد شدن به بحث های علمی باید مفاهیم را تعریف کنیم تا دچار سوء برداشت نشویم.


مقصود از «حکومت دینى» چیست؟

حداقل سه معنا ممکن است از «حکومت دینى» اراده شود:

1. حکومتى که تمام ارکان آن بر اساس دین شکل گرفته باشد.

2. حکومتى که در آن احکام دینى رعایت میشود.

3. حکومت دینداران و متدینان.

 

این سه معنا و تفاوت آنها را با یکدیگر این چنین میتوان توضیح داد:

  • سعید حجتی


سیره پیامبر اسلام در نقض عهد دشمن:

باید گفت در تاریخ یک مورد هم نداریم که پیامبر اسلام صل الله علیه و آله با قبیله ای پیمان بسته باشند، و آنها نقض کرده باشند و دوباره با آنها پیمان ببندند.


نمونه های نقض پیمان از طرف دشمن:

1. شخصی به نام معزّر شاعر است که در یکی از جنگ ها علیه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله شرکت کرده بود و علیه ایشان شعر میگفت وقتی به اسارت در آمد عهد بست که دیگر در هیچ جنگی علیه ایشان شرکت نکند و علیه ایشان شعر نگوید ولی وقتی به تحریک برخی در جنگ بعدی شرکت کرد و عهد خود را شکست، دوباره اسیر شد. پیامبر اکرم صل الله علیه و آله دیگر به او امان نداد و گردنش را زدند.

2. در قضیه پیمان با قریش هم  فقط دشمنان یک بند از آن (که کمک نکردن به دشمنان مسلمانان بود) را نقض کرده بودند و ایشان در مقابل مکه را فتح کردند.


اما این آیه:

 اَلَّذِینَ عٰاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لاٰ یَتَّقُونَ  ﴿الأنفال‏، 56﴾

همان کسانی که با برخی از آنان پیمان بستی، ولی هر بار پیمانشان را می  شکنند و از خدا پروا نمی  کنند.

این آیه در مقام بیان عادت کفار در عمل به پیمانشان را بیان میکند نه این که پیامبر ص چند بار پیمان بستند (عاهدتَ، ماضی است ولی ینقضونَ مضارع است)

  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه