جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۲۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

با کناره گیری غیر رسمی آقای میرسلیم به نفع آقای رئیسی و کناره گیری آقای جهانگیری به نفع آقای روحانی عملاً دو کاندیدا در رقابت انتخاباتی باقی مانده اند.

انشاء الله نتیجۀ انتخابات هر چه باشد، به صلاح مردم ایران باشد و کسی روی کار بیاید که به قول مرحوم امام حامی پابرهنگان و محرومان باشد.


چون امیرالمؤمنین فرموده اند:

خداوند عزوجل بر پیشوایان عادل واجب کرده که سطح زندگی خود را با مردم ناتوان برابر کنند تا فقیر را، فقرش برآشفته نکند. (نهج البلاغه خطبه 209)

  • سعید حجتی

اگر یکی از مسئولینت دست به خیانت زد، و همه ی مأموران مخفی تو خیانتش را گزارش دادند، همین گزارش تو را بس باشد و او را به جرم خیانت کیفر بدنی بده و آنچه را به دست آورده (دزدیده) از او بگیر و او را خوار کن و خیانت کار بشمار و گردنبند عار و بدنامی را به گردنش بیانداز.

ترجمه نهج البلاغه عهدنامه مالک اشتر




  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

محمّد باقر قالیباف طی بیانیه ای کناره گیری خود را از انتخابات 96 اعلام کرد:

از همه ى حامیان مردمى خویش در سراسر کشور مى خواهم، که تمام ظرفیت و حمایت خود را براى موفقیتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم #رئیسى و به بار نشستن دولت کار و کرامت برای خدمت به مردم قرار دهند

متن بیانیه

  • سعید حجتی

میگویند: «فلان دولت بیاید، جنگ میشود ولی فلان دولت دیگری بیاید، جلوی جنگ را میگیرد.»

این حرف ها نیست، دشمن دشمن است هر وقت بتواند ضربه اش را میزند.

دشمن هر وقت احساس کند که پیروز میشود، جنگ را شروع میکند. اول انقلاب، به این نتیجه رسید که میتواند پیروز جنگ شود، ولی تو دهنی خورد.

اگر از نظر اقتصادی، نظامی و همبستگی قوی باشیم دشمن هیچگاه فکر حمله به کشور را نمیکند. این دولت و آن دولت ندارد.

این حضور مردم است که سایۀ جنگ را از سر مردم برداشته است و نه حضور مسئولین.

  • سعید حجتی

یکی از تاکتیک های انتخاباتی برچسب زدن است یعنی به رقیب خود صفتی را نسبت میدهند که واقعیّت ندارند و هرگاه میخواهند از او یاد کنند او را با آن صفت یاد میکنند.

مثلاً تندرو، جنگ طلب، خشونت طلب و ... .

معیار چیست و چگونه باید تشخیص داد که این نسبت ها درست است یا خیر؟

در جواب باید گفت، معیار عمل به اسلام ناب است، اگر رفتارِ آن شخص یا گروه، به اسلام عمل کرده باشد این صفت ها برچسب سیاسی است.

برای این کار باید با مبانی اسلام آشنا باشیم.



امام خامنه ای در رابطه با استفاده از این کلمات میفرمایند:

یک نکته‌ی دیگر این است که ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ . دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم.

میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۳) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛(۴) این نهج‌البلاغه است.

آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است.

حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند. این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش به‌وجود می‌آید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.

  • سعید حجتی


آقا شرمنده ایم که نتونستیم خودمون رو برای ظهورت آماده کنیم!

روز و شب گذشت و ما فقط دنبال کار خودمون بودیم.

از بدبختی ماست که جای خالیتان را احساس نمیکنیم.

آقا شرمنده ایم!

  • سعید حجتی


سه توصیه به نامزدهای انتخاباتی:

1. قاطعانه در برنامه ها و اظهارات خود بگویند »مسایل اقتصادی و معیشت مردم» اولویت آنها است و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد.

2. باید در اظهارات و برنامه های نامزدها، موضوع «استقلال ملی و عظمت و سربلندی ملت ایران»، خودنمایی کند و برجسته باشد.

آقایان نامزدها باید صراحتاً نشان دهند که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و خباثت صهیونیست ها ایستاده اند.
3. «حفظ امنیت ملی و آرامش کشور» بود.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آقایان کاندیداها مراقب باشند «گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند.

ایشان با تأکید بر اینکه موضوع امنیت بسیار مهم است، افزودند: کاندیداها مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، طراحی نیمه کاره دشمن را تکمیل نکنند.


 


 توصیه به مردم ایران:

اگر مردم در انتخابات حضور یابند و این حضور همراه با «نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلامی و قانون» باشد، قطعاً انتخابات مایه آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد، اما اگر در انتخابات، قانون شکنی و بداخلاقی شود و با حرف های خود، دشمن را امیدوار کنیم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.  
  • سعید حجتی


  • سعید حجتی


امام خمینی ره:

«آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم.

آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‏ نشینی بیرون برود و به کاخ‏ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود.

آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‏ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزندۀ کوخ‏ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم»


  • سعید حجتی

هم‌زمان با ایام انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از مهم‌ترین بیانات و توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی انتخابات ریاست جمهوری را در قالب کتابچه‌ی الکترونیک منتشر نمود.


دریافت کتابچه الکترونیک انتخابات دوازدهم
حجم: 8.43 مگابایت

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

به طور خلاصه باید گفت که اجرای این سند، باعث ترویجِ سبکِ زندگی غربی (سکولاریسم) در جامعۀ اسلامی میشود.

طبق این سند، هر گونه آموزشِ دینی و الهی خلاف حقوق بشر است. یعنی اسلام زدایی از کشور توسط خود مسلمانان.

عجیب بودن این قرارداد سست‌بنیاد از نظر حقوقی و اسلامی، هنگامی بیشتر می‌شود که به محتوای آن توجه شود؛ محتوایی که مضمون پروتکل‌های صهیونیسم و فتاوی و اهداف تلمود یهود است که اصرار به فساد کشیدن جامعه بشری و ویران‌سازی بنیان خانواده را دارد.

برای خواندن نقد این سند به ادامۀ مطلب بروید

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

این را هم همه بدانند، خود نامزدهای محترم هم بدانند که ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.                                                                  1396/2/10



برای دریافت تصویر روی آن کلیک کنید
  • سعید حجتی

امروز ساعت 16:30 مناظرۀ دوم شش نامزد انتخاباتی برگزار میشود.

با توجه به موضوع مناظره (سیاسی و فرهنگی) انتظار میرود تنشها میان برخی از نامزدها بیشتر شود.

بعید نیست مسألۀ مهم فرهنگ در این مناظره کمرنگ شود.

به امید اینکه خداوند دلهای مردم را به سمت کاندیدای اصلح متمایل کند، به انتظار مینشینیم.

  • سعید حجتی

مردم سرسری به مسألۀ انتخابات نگاه نکنند؛ رأی را از روی فکر و از روی تأمّل بدهند؛ فکر کنند.

وقتی ما بر اساس یک منطقی فکر کردیم، یک انتخابی کردیم ..پیش خدای متعال معذوریم؛ ممکن هم هست اشتباه کنیم، [ولی] باز پیش خدای متعال معذوریم.

اگر بی‌ملاحظه، بی‌دقّت، بی‌تفکّر عمل کردیم، پیش خدا که مسئولیم هیچ، پیش خودمان هم مسئولیم؛ بعد خواهیم گفت که عجب، دیدید ما روی این مسئله درست فکر نکردیم!

رهبر انقلاب 1396/2/10

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی
  • سعید حجتی


گاهی میشنویم بعضی میگویند یا درگذشته گفته اند که وقتی ما آمدیم مسئولیّت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم، امّا این حرف ها درست نیست و واقعیّت آن است که در تمامی سال های متمادی حضور ملت در صحنه، باعث رفع سایۀ جنگ و تعرض از سر ایران شده است.1396/2/10
  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه