جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

موضع رهبر انقلاب در مقابل نقض برجام

  • سعید حجتی

بسمه تعالی

آیا نظر اروپا و آمریکا دربارۀ برجام متفاوت است؟


باید واقع نگر بود، اگر قرار باشد که اروپا بین آمریکا و ایران یکی را انتخاب کند، آن انتخاب قطعا ایران نخواهد بود.

پس این اختلاف ظاهری دربارۀ برجام برای چیست؟

آمریکا و اروپا میخواستند باید تقسیم کار ایران را راهروی مذاکرات جدید بیاندازند تا هرچه بیشتر از او امتیاز بگیرند و او را فلج کنند که با هوشیاری ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

این اصل کلی را نباید فراموش کرد که جبهۀ طاغوت جبهۀ واحدی است:

(إِنَّ اَلظّٰالِمِینَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیٰاءُ بَعْضٍ (جاثیة 19)

+

یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا لاٰ تَتَّخِذُوا اَلْیَهُودَ وَ اَلنَّصٰارىٰ أَوْلِیٰاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیٰاءُ بَعْضٍ (مائده 51))


قرآن کریم میفرمایند:

وَ إِنْ نَکَثُوا أَیْمٰانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقٰاتِلُوا أَئِمَّةَ اَلْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاٰ أَیْمٰانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ  ﴿التوبة، 12

و اگر پیمان هایشان را پس از تعهدشان شکستند و در دین شما زبان به طعنه و عیب جویی گشودند، در این صورت با پیشوایان کفر بجنگید که آنان را [نسبت به پیمان هایشان] هیچ تعهدی نیست، باشد که [از طعنه زدن و پیمان شکنی] بازایستند.

 

  • سعید حجتی

باسمه تعالی

خروج آمریکا از برجام چه پیامدها و واکنش هایی را در پی دارد؟

نکته کلی که باید در همۀ فرضیه های زیر در نظر گرفت این است که دولت آمریکا با اساس جمهوری اسلامی ایران مخالف است و از اول دنبال براندازی ما بوده و هست و قضیۀ هسته ای فقط یک بهانه بود برای شروع مذاکراتی که در آن همۀ دستاوردهای ایران از جمله هسته ای، موشکی، حزب الله و ... را یک جا معامله کند ولی با تدبیر مقام معظم رهبری این کار عملی نشد و در قضیه هسته ای دست آمریکایی ها برای همۀ آنهایی که به این موضوع شک داشتند رو شد.

در مورد خروج آمریکایی ها از برجام چند فرضیه قابل بررسی است:

1.      آمریکا و اروپا (همۀ طرف های قرارداد) از این توافق خارج شوند: با توجه به موضع گیری های فعلی این کشورها این فرضیه بعید به نظر میرسد.

2.      آمریکا رسماً و به تنهایی از این توافق خارج شود. > این فرضیه با احتمال بالا وجود دارد.

                پیش بینی رفتار آمریکا: رئیس جمهور آمریکا در چند روز آینده اعلام میکند که ایران در برخی از موارد -احتمالاً آزمایش های موشکی یا عدم اجازه برای بازرسی بعضی از مراکز نظامی و ... - به برجام پای بند نبوده است و این موضوع را به کنگره میفرستد و طی 60 روزی که کنگره برای اظهار نظر وقت دارد، جوّ سنگین رسانه ای علیه ایران راه خواهد افتاد. همچنین بعد از 60 روز رأی کنگره به تشدید تحریم ها علیه ایران صادر خواهد شد. به این موضوع باید تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان را نیز اضافه کرد.

واکنش ایران به این خروج:

-          بدترین کار ممکن این است که ایران این توافق را بدون در نظر گرفتن انجام تعهدات آمریکا ادامه دهد. در این صورت، تمام تحریم های آمریکا (ولو اینکه خلاف قطعنامه باشد) برمیگردد و ایران نیز باید به تعهدات خود پایبند باشد.

-          واکنش دیگر این است که ایران نیز به طور کامل (طبق مفاد برجام) از این تعهدنامه دست برداد که در این صورت نیز تحریم ها بازگشته ولی ایران میتواند به همۀ فعایت های قبلی خود ادامه دهد.

3.      فرضیه دیگر این که آمریکا رسماً از این توافق نامه خارج نشود ولی تحریم ها را در غالب دیگری برگرداند و بر شدّت آنها بیافزاید > احتمال این فرضیه هم بالاست.

به این دلیل که اولا برجام یک توافق رسمی بین المللی شده است و این، کار را برای خروج یک طرفه آمریکا از آن سخت - اما نه غیر ممکن- کرده است. ثانیاً هدف آمریکا افزایش هرچه بیشتر فشار بر روی ایران، با کمترین هزینه است، وقتی این فشار حاصل بشود دیگر نیازی به خروج رسمی از این توافق نیست. ثالثاً آمریکا دوست دارد که محدودیت های هسته ای ایران باقی بماند لذا از اینکه برای رفع این محدودیت ها بهانه ای رسمی به دست ایران بدهد، دوری خواهد کرد.

  • سعید حجتی

 

اسرائیل جدید در راه است؟
نماهنگ خطر اسرائیل جدید را مشاهده کنید.

 

  • سعید حجتی

مگر حق با ما نیست؟ پس چرا دشمن در برخی از مواقع پیروز میشود؟

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به کوفیان می‌فرمایند: دلیل این‌که آن‌ها پیروز می‌شوند، این نیست که حق با آن‌هاست، بلکه به خاطر آن است که آن‌ها برای اجرای حکم باطل حاکمشان سرعت به خرج می‌دهند، اما شما نسبت به حق امامتان  کوتاهی می‌کنید. امام‌ شما امام حق است و به حق دعوت می‌کند، اما شما کندی می‌کنید و به سخنانش گوش نمی‌دهید. او باطل است و آن‌ها را به جهنم دعوت می‌کند، ولی آن‌ها تمام قدرت و توان‌ خودشان را در اختیار او می‌گذارند. روشن است که مزد کارشان را می‌گیرند و پیروز خواهند شد.

  • سعید حجتی


بسمه‌تعالی

سلام و درود حق بر این شهید پرافتخار و سرافراز که در حساسترین و خطیرترین لحظه‌ی زندگی، نماد حق پیروز و آشکار در برابر باطل رو به زوال شد.

سلام خدا بر او که با جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه، خود را و همه‌ی ملت خود را عزیز کرد.

سید علی خامنه‌ای



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فراگیر شدن نام برجسته، ممتاز و درخشان شهید حججی در سراسر کشور در اثر مجاهدت و شهادت مظلومانه‌ی او، گفتند: همه‌ی شهدای ما مظلومند و غیر از محسن شما، شهدای دیگری نیز هستند که دشمن، سر از تن‌شان جدا کرده و همگی در نزد خداوند، عزیز و صاحب درجات هستند اما خدای متعال بر اساس حکمت خود و خصوصیات این جوان، او را نماینده و سخنگوی این شهیدان کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه‌ی شهیدانی که از ایران، افغانستان، عراق و مناطق دیگر در مبارزه با اشرار تکفیری و دست‌نشانده‌ی آمریکا و انگلیس به شهادت رسیدند، در این جوان خلاصه و دیده می‌شوند و خداوند او را نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه کرد.

ایشان، حضور کم‌نظیر مردم قدرشناس در تشییع شهید حججی در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و نجف‌آباد را بسیار پرمعنا دانستند و گفتند: خداوند دل‌ها را مجذوب کرد و افراد گوناگونی که زندگی برخی از آنان در ظاهر تناسبی با جهاد و شهادت ندارد، عکس شهید را در دست گرفته و به تشییع او آمدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌های فراوان دشمنان برای بازگرداندن ملت و به‌ویژه جوانان از راه جهاد و شهادت و به فراموشی سپردن امام و گم کردن خط روشن انقلاب، افزودند: در چنین شرایطی، مجذوب بودن دل‌های بخش زیادی از جوانان به مفاهیم انقلابی، حیرت‌انگیز است و اگر کمیت و کیفیت جوانان انقلابی از دهه‌ی ۶۰ بیشتر نباشد، کمتر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: خداوند این واقعیت را با شهید حججی به همه اثبات کرد و با بزرگ و عزیز کردن او و نماد ساختن از او نشان داد که نسل جوان امروز، این‌گونه مخلصانه و صادقانه در پی جهاد فی سبیل الله است، و این، آیت الهی و نشانه‌ی خدا و معجزه‌ی جاری انقلاب است.

ایشان، خانواده‌ی شهید، مسئولان و همه‌ی ملت ایران را مرهون مجاهدت شهید حججی و امثال او دانستند و با تجلیل از نقش برجسته‌ی پدر، مادر و همسر شهید گفتند: اگرچه فقدان شهید برای خانواده‌ی او، مصیبت بزرگی است اما عزتی که خدا به‌واسطه‌ی او به کشور داد، مایه‌ی تسلّا و آرامش آن‌ها خواهد بود.


دریافت تصویر با کیفیت اصلی
حجم: 2.02 مگابایت

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه