جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

 

  • سعید حجتی

مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.

در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی گری و شهوترانی به شدت مقابله شود.

خبر دیدار با کارکنان وزارت اطلاعات

1397/1/29

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

درست است که ما از نظر فیزیکی در یک جهان زندگی میکنیم ولی «نفس» هرکس با توجه به محوری که او در زندگی دارد یک دنیا میسازد و اتفاقات این دنیا را برای او پررنگ یا کم رنگ میکند. 

مثلاً یک مسابقۀ فوتبال برگزار میشود، یکی سکته مکند، یکی ناراحت میشود، یکی میگه حیف وقتی که گذاشتیم، یکی هم اصلاً خبردار نمیشود. 

دنیای تو چه محوری دارد؟ 

آیا نسبت به ظلمی که در کشورهای دور و نزدیک ما اتفاق می افتد حساسیت داری؟ 

دنیای امیرالمومنین علیه السلام را ببینیم: 

به من خبر رسیده مهاجمى از آنان بر زن مسلمان و نیز زنى که در پناه اسلام است تاخته و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره او را به یغما برده، و آن بینوا در برابر آن غارتگر جز کلمه استرجاع {گفتن «إنّا للّه و إنّا الیه راجعون} و طلب دلسوزى راهى نداشته، آن گاه این غارتگران با غنیمت بسیار بازگشته، در حالى که یک نفر از آنها زخمى نشده. و احدى از آنان به قتل نرسیده. اگر بعد از این حادثه مسلمانى از غصّه بمیرد جاى ملامت نیست، بلکه مرگ او در نظر من شایسته است.

نهج البلاغه ترجمه انصاریان ص 26

  • سعید حجتی

سؤال:

چرا با نظریه اختلاف قرائت ها مخالفت مى شود؟ مگر اختلاف قرائت در دین وجود ندارد؟


خلاصۀ پاسخ:

در مسائل یقینی دین هیچ گونه اختلافی وجود ندارد و در بقیۀ مسائل آن هم اگر چه اختلافاتی وجود دارد ولی در این مسائل باید به سراغ کسانی برویم که این مسائل را از طریق متد علمی صحیح بررسی کرده اند و نه هر کسی که ادعای فضل میکند.


پاسخ تفصیلی و کامل در ادامۀ مطلب:

  • سعید حجتی


دولت های جنایت کار آمریکا، انگلیس و فرانسه با 105 موشک به سوریه حمله میکنند، 70 موشک رهگیری میشود و طی این حمله فقط سه نفر مجروح میشوند!
دستاوردهای این حمله به قدری کم بوده است که صدای جیش الإسلام و روزنامۀ تایمز را هم در آورده است.
این حمله که بدون هیچ گونه مجوز بین المللی انجام شد در واقع بیشتر توجیهی برای دوشیدن هر چه بیشتر عربستان سعودی بود تا این که بخواهد یک عملیات نظامی موفق محسوب شود.
این حمله برای ما تجربه ی دیگری بود تا بفهمیم:
- دولت های مستکبر به هیچ گونه قانونی ملتزم نیستند.
- اعتماد به دولت های مستکبر جز ذلّت برای دولتها و ملّتهایشان به بار نمی آورد.
- دولت های استعماری دلشان برای درد و رنج ملّت های مسلمان (هر چند با سلاح شیمیایی مورد حمله قرار گرفته باشند) نمیسوزد چون هر کجا که منافع استعماریشان اقتضا کنند وارد میشوند و هر کجا هم که به نفعشان نباشد وارد نمیشوند (مثل حملۀ شیمیایی صدام به ایران)
- قدرت های نظامی غربی ها بیشتر از اینکه کارایی نظامی داشته باشد، کارایی تبلیغاتی دارند.
و ...

  • سعید حجتی

یک آدمی که فقط مسأله میگوید، کاری به حکومت و مبارزۀ سیاسی ندارد که زیر چنین فشارهایی قرار نمیگیرد ... ما خیال میکنیم موسی بن جعفر علیه السلام یک آقای مظلوم بی سر و صدای سر به زیری در مدینه بود و رفتند او را زندانی کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود قضیه یک مبارزه طولانی تشکیلاتی، یک مبارزه ای با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامی بود.

  • سعید حجتی

تجربه نشان داده است که انتقام مقاومت از اسرائیل در این جور موارد بسیار سخت بوده است، دفعۀ قبل اسرائیلیها که تعدادی ایرانی و همرزمان غیر ایرانی از جبهه مقاومت را در قنیطره شهید کردند، با پاسخ سخت حزب الله لبنان روبرو شدند به طوری که یکی از فرماندهان رژیم صهیونیستی گفت: «ما نمیدانستیم که در بین آنها ایرانی هستند»!

ولی این بار در حمله به پایگاه هوایی T4 سوریه، اسرائیلی ها اذعان داشتند که میدانستند و عمداً آنها را مورد هدف قرار داده اند، قطعاً خون این شهدا پایمال نخواهد شد و ایران انتقام بسیار سختی خواهد گرفت. به همین خاطر است که آمریکا و هم پیمانانش هیاهوی رسانه ای دربارۀ حمله به سوریه راه انداخته اند تا شاید از شدّت حملۀ مقاومت کم کنند. همه منتظرند تا پاسخ ایران را ببینند ...


دانلود فیلم تشییع یکی از شهدای این حمله در قم
حجم: 11.7 مگابایت
توضیحات: تشییع شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر در قم

  • سعید حجتی


رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه‌ی ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به مطالبه‌ای عمومی، گفتند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.

 ایشان افزودند: متصدیان کار در دستگاه‌های دولتی و قضائی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آن‌ها محفوظ بماند.


  • سعید حجتی


تفاوت اصلی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها این است که هر چند خواهان رفاه مردم و استفاده از همه نعمت‌ها، و پیشرفت در علم و تکنولوژی است، اما به این اکتفا نمی‌کند و علاوه بر آن، در پی برقراری عدالت اجتماعی، بهره‌مندی یکسان همگان از تمامی امکانات، و مبارزه با ویژه خواری است.

در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و نظایر آن باید عدالت برقرار شود، کسی که استعدادی دارد و به دنبال پیشرفت است، نباید در این زمینه محروم بماند؛ بلکه باید شرایط برای او فراهم باشد.

نباید سرمایه‌های ملی کشور فقط در اختیار گروه، جناح و طبقه خاصی قرار بگیرد، تا این افراد سودهای سرشاری به جیب بزنند و مردم دیگر که از آن سرمایه‌ها بی‌بهره‌اند، روز به روز فقیرتر شوند. این همان نظام سرمایه داری است.

امروز ما علی‌رغم همه پیشرفت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی، هم‌چنان در زمینه عدالت اجتماعی عقب هستیم؛ چون اغلب افراد فقط به فکر منافع خودشان هستند و اگر سخنی هم در این زمینه گفته می‌شود، فقط برای دلخوش کردن و فریب دیگران است.

انسان‌ها عادتاً به فکر تأمین نیازهای خودشان هستند، همه ما باید بکوشیم با رشد اخلاقی، روحیه ایثار و فداکاری را در خود ایجاد کنیم؛ اما متأسفانه تاکنون چنین رشدی را در جامعه به وجود نیاورده‌ایم؛ نه ابزار چنین کاری را در اختیار داشتیم، و نه دغدغه‌اش را داشتیم؛ لذا از عدالت کامل اجتماعی محروم مانده‌ایم و هنوز این تفکر که هر کسی باید به فکر خودش باشد، حاکم است؛ بلکه با روی کار آمدن برخی افراد که بهره چندانی از تربیت دینی ندارند و فداکاری‌های رزمندگان را ندیده‌اند، شرایط سخت‌تر هم شده است و این خود مانع بزرگی برای تحقق عدالت اجتماعی است.

رهبر معظم انقلاب با سخنانشان درخصوص عقب‌ماندگی در زمینه عدالت اجتماعی به ما فهماندند که هر چند انقلاب ما اسلامی بود، اما کسانی در حد انقلاب‌های مادی دنیا که فقط به دنبال رشد علمی، صنعتی و سیاسی بوده‌اند، با آن رفتار کرده‌اند و هدف اصلی آن که جنبه معنوی داشت و در زندگی اجتماعی در قالب عدالت بروز می‌کند، هنوز به طور کامل محقق نشده است.

  • سعید حجتی

بسم الله الرحمن الرحیم

أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ‏

آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‏شوند و آزمایش نخواهند شد؟!

 (2 عنکبوت)


الآن وقت امتحان ملّت ایران است.

چند درصد برای حمایت از کارگاه های کوچک تولیدی از تفاوت کیفیت کالای داخلی و خارجی چشم پوشی میکنند؟
چند درصد ایرانیان کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح میدهند؟

چند درصد حاضرند کمی از خود گذشتگی کنند تا فرزندان خودشان با عزّت اقتصادی زندگی کنند؟ آیا دوست نداشتیم که نسل قبل این کار را انجام دهد؟

آیا جامعه ای که برای سعادت اقتصادی خودش نخواهد کمی به خودش زحمت بدهد، آمادگی کافی را برای درک حکومت عدل مهدوی دارد؟! اگر نتوانیم حتی این قدر فداکاری کنیم، چطور ادّعا میکنیم که منتظر حکومت امام زمان هستیم؟!

انشاء الله ملّت ایران از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهد آمد.


  • سعید حجتی

دقیقاً منظور از «کالای ایرانـــی» چیست؟

«کالای ایرانی یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعّالیّت اقتصادی و ذهن و ابتکار و همه‌چیز. سرمایه‌گذار با سرمایه‌ی خود، کارگر با کار خود، طرّاح با ذهن خود و با دانش خود، اینها همه تلاش میکنند و محصول [کار آنها] میشود کالای ایرانی.»

با این تعریفی که امام خامنه ای در شروع سال 97 در سخنرانی خود ارائه داده اند، حمایت از نرم افزارهای پیام رسان داخلی مثل سروش، ایتا، آی گپ و ... هم مصداق حمایت از کالای ایرانی محسوب میشود.


 

  • سعید حجتی


اینجانب نمیگویم ما خود همه چیز داریم؛ معلوم است ما را در طول تاریخِ نه چندان دور خصوصاً، و در سده‏ هاى اخیر از هر پیشرفتى محروم کرده‏ اند و دولتمردان خائن و دودمان پهلوى خصوصاً، و مراکز تبلیغاتى علیه دستاوردهاى خودى و نیز خودْ کوچک دیدنها و یا ناچیزدیدن ها، ما را از هر فعالیتى براى پیشرفت محروم کرد. وارد کردن کالاها از هر قماش و سرگرم کردن بانوان و مردان خصوصاً طبقه جوان، به اقسام اجناس وارداتى از قبیل ابزار آرایش و تزئینات و تجملات و بازیهاى کودکانه و به مسابقه کشاندن خانواده‏ها و مصرفى بار آوردن هرچه بیشتر، که خود داستانهاى غم‏انگیز دارد، و سرگرم کردن و به تباهى کشاندن جوانها که عضو فعال هستند با فراهم آوردن مراکز فحشا و عشرتکده‏ ها، و دهها از این مصائب حساب شده، براى عقب نگهداشتن کشورهاست.

من وصیت دلسوزانه و خادمانه میکنم به ملت عزیز که اکنون که تا حدود بسیار چشمگیرى از بسیارى از این دامها نجات یافته و نسل محروم حاضر به فعالیت و ابتکار برخاسته و دیدیم که بسیارى از کارخانه‏ ها و وسایل پیشرفته مثل هواپیماها و دیگر چیزها که گمان نمیرفت متخصصینِ ایران قادر به راه انداختن کارخانه‏ ها و امثال آن باشند و همه دستها را به سوى غرب یا شرق دراز کرده بودیم که متخصصین آنان اینها را به راه اندازند، در اثر محاصره اقتصادى و جنگ تحمیلى، خود جوانان عزیز ما قطعات محل احتیاج را ساخته و با قیمتهاى ارزانتر عرضه کرده و رفع احتیاج نمودند و ثابت کردند که اگر بخواهیم میتوانیم ..

باید هوشیار و بیدار و مراقب باشید که سیاست بازان پیوسته به غرب و شرق با وسوسه‏ هاى شیطانى شما را به سوى این چپاولگران بین المللى نکشند؛ و با اراده مصمم و فعالیت و پشتکار خود به رفع وابستگی ها قیام کنید ..

و بدانید که نژاد آریا و عرب از نژاد اروپا و امریکا و شوروى کم ندارد و اگر خودىِ خود را بیابد و یأس را از خود دور کند و چشم داشت به غیر خود نداشته باشد، در درازمدت قدرت همه کار و ساختن همه چیز را دارد. و آنچه انسانهاى شبیه به اینان به آن رسیده‏ اند شما هم خواهید رسید به شرط اتکال به خداوند تعالى و اتکا به نفس، و قطع وابستگى به دیگران و تحمل سختی ها براى رسیدن به زندگى شرافتمندانه و خارج شدن از تحت سلطه اجانب ..


صحیفه امام، ج‏21، ص: 41

 

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه