جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است


 این دعا، دعاى امام سجاد علیه السلام است به هنگامى که به او ستمی میرسید یا از ستمکاران کارهایی را میدید که ایشان دوست نداشتند:

اى خداوندى که از درد و رنج دادخواهان آگاهى.

اى خداوندى که در دادخواهیشان به گواهى گواهانت نیاز نیست.

اى خداوندى که ستمدیدگان را یاوریت نزدیک است و از ستمکاران جانبداریت دور.

تو میدانى- اى خداوند من- که فلان فرزند فلان در حق من مرتکب چه کارهایى شده که تو خود از آن منع فرموده‏اى و او را در بیحرمتى به من چه اعمالى است که تو خود از آن نهى کرده‏ اى. و این همه از سر مستى اوست به سبب نعمتى که تواش عنایت کرده‏اى و از بی ‏باکى اوست در برابر کیفرى که تو برایش مقرر داشته ‏اى.

بار خدایا، بر محمد و خاندانش درود بفرست و به نیروى خود آن را که بر من ستم میکند یا دشمنى میورزد فرو گیر و به قدرت خود از تیزى سطوتش بکاه و به درماندگی هاى خود مشغولش نماى و در پیکار با آن که‏ به خلافش برخاسته است عاجزش گردان

بار خدایا، بر محمد و خاندانش درود بفرست و خصم مرا رخصت مده که بر من ستم روا دارد. نیک یاریم کن که در برابرش پایدارى کنم و مرا از ارتکاب اعمالى چون اعمال او و گرفتار آمدن به حالتى چون حال او، نگه‏دار.

بار خدایا، بر محمد و خاندانش درود بفرست و در حال مرا بر ضد او چنان یاورى کن که خشم مرا فرو نشاند و انتقام من از او بستاند.

بار خدایا، بر محمد و خاندانش درود بفرست و به جاى آن ستم که آن ستمکار بر من روا داشته است تو عفو و بخشایش خود بر من ارزانى دار و به جاى سوء رفتار او رحمت خود بر من عطا فرماى، که هر مکروهى در برابر خشم تو ناچیز است و هر مصیبتى در برابر غضب تو سهل.

اى خداوند، آن سان که در دل من ستمدیدگى را نکوهیده داشته‏اى مرا نیز توفیق ده که به کس ستم نکنم.

اى خداوند، شکایت جز به تو به دیگر کس نبرم و از دیگرى جز تو داورى نجویم. هرگز مباد که چنین کنم. پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و دعاى مرا به اجابت پیوند و دادخواهى مرا با دگرگون ساختن ستمگر قرین فرماى.

اى خداوند، مرا به نومیدى از انصاف دادن خویش میازماى. و آن را که بر من ستم روا مى‏دارد آن چنان ایمن مگردان که کیفر تو از یاد ببرد، تا در ستم بر من پاى فشرده و بر حق من دست تطاول دراز کند. به زودى آن وعده که به ستمکاران داده‏اى در حق او روا دار و آن وعده اجابت که بیچارگان را داده‏اى در باره من به جاى آر.

اى خداوند، بر محمد و خاندانش درود فرست و مرا توفیق ده که هر چه بر من مقدّر نموده ‏اى، خواه مرا سودمند افتد یا زیانمند، به آسانى‏

بپذیرم و به هر چه مرا داده‏اى یا از من گرفته‏ اى خرسند گردان و به راست‏ترین راهها هدایتم نماى و به سالم‏ترین کاریم بر گمار.

اى خداوند، اگر خیر من در آن است که گرفتن حق من و انتقام من از آن کس که بر من ستم روا داشته است تا روز باز پسین- روزى که حق و باطل از یکدیگر جدا شوند و خصمان براى داورى در یک جاى گرد آیند- به تأخیر افتد، پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و مرا به نیتى صادق و صبر دایم مدد فرماى. و از امیال نکوهیده و آزمندى حریصان در پناه خود دار و پاداش نیکى را که براى من اندوخته‏ اى و آن کیفر و عقاب را که براى خصم من مهیا ساخته‏اى در آینه دل من عیان کن و سبب خرسندى منش گردان، در برابر آنچه براى من مقدر ساخته ‏اى و باعث اطمینان من است به آنچه براى من اختیار کرده ‏اى.

آمین رب العالمین، انک ذو الفضل العظیم و انک على کل شی‏ء قدیر.

الصحیفة السجادیة / ترجمه آیتى، ص: 97


  • سعید حجتی

هشام بن سالم از حضرت ابى عبد اللَّه علیه السّلام در حدیثى طولانى نقل کرده که شخصى نزد امام صادق علیه السّلام مشرّف شد و به آن جناب عرض کرد:

اى پسر رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم: آیا پدر شما را می‏توان زیارت کرد؟

حضرت فرمودند:

بلى، علاوه بر زیارت نماز هم نزد قبر میتوان خواند منتهى نماز را باید پشت قبر بجا آورد نه مقدّم و جلو آن.

آن شخص عرض کرد: کسى که آن حضرت را زیارت کند چه ثواب و اجرى دارد؟

حضرت فرمودند:

اجر او بهشت است مشروط به اینکه به آن حضرت اقتداء کرده و از او تبعیّت کند.

عرض کرد: اگر کسى زیارت آن حضرت را از روى بى‏رغبتى و بی میلى ترک کند

چه خواهد دید؟ حضرت فرمودند:روز حسرت (روز قیامت) حسرت خواهد خورد.
کامل الزیارات / ترجمه ذهنى تهرانى، ص: 403

  • سعید حجتی

17 شهریور که اکنون در آستانه سالگرد آن هستیم از ایام الهى است که باید ذکر آن را زنده نگه داریم و به نسلهاى آینده تسلیم کنیم. فداکاریهاى ملت سلحشور در راه اسلام و دیوسیرتى دژخیمان رژیم شاهنشاهى در این روز، و ایامى نظیر آن، درس بسیار ارزنده‏اى از فداکارى است که ملت مظلوم سلحشور را و رژیم جنایتکار پهلوى را در طول تاریخ معرفى نموده است تا نسلهاى آینده ببینند این جمهورى اسلامى با چه جان نثاریها و از خودگذشتگیها به دست آمده است تا ان شاء اللَّه آنان نیز با شهامت و شجاعت و ایثار و فداى عزیزان خویش، این هدیه بزرگ الهى را حفظ نمایند.

                        صحیفه امام، ج‏16، ص: 485

  • سعید حجتی

نماینده امنیتی گفت که تظاهرات و برخوردهای عظیمی در منطقه میدان ژاله وجود داشته و بیش از 4000 یا احتمالاً نزدیک به 4500 نفر کشته‌ شده‌اند. علاوه بر این چند صد نفر در دیگر مناطق پایین شهر کشته‌ شده‌اند.(اسناد لانه جاسوسی. ج 9، ص 121)

17 شهریور 1357، جنایت دیگری از رژیم پهلوی در تاریخ ثبت شد و آن سرکوب خونین تظاهرات مردم در این روز بود. آنچه در ادامه مطلب می‌خوانید، بخشی از گزارش‌های سفارت آمریکا درباره وقایع 17 شهریور 1357 است.

  • سعید حجتی
باسمه تعالی
درست است که دولت در شرایط اقتصادی امروز وظایف سنگینی برعهده دارد ولی ملّت نیز در امتحانی جدی قرار دارد.
آنهایی که با سوء استفاده از شرایط بازار پولهای کلان به جیب میزنند خوشحال نباشند! مطمئن باشند که این پول های در راه خوبی خرج نخواهد شد.
اگر مسلمان هستیم این حکایت، برای ما باید الگو باشد:

ابو جعفر فزارى گفت: حضرت صادق علیه السلام غلام خود بنام «مصادف» را خواست و باو هزار دینار داد و فرمود آماده مسافرت مصر شو خانواده‏ام زیاد شده‏ اند «مصادف» جنس خرید و آماده شد. با عده‏اى از تجار بمصر رفت. همین که نزدیک مصر رسیدند برخورد به قافله ‏اى کردند که از مصر خارج شده بود. از وضع اجناسى که آورده بودند سؤال کردند آن جنس مورد احتیاج همه بود.

گفتند این جنس در بصره وجود ندارد کاروانیان با یک دیگر هم قسم شدند و پیمان بستند که هر دینار را بیک دینار سود بدهند پس از فروش پول خود را برداشته بطرف مدینه رفتند مصادف خدمت امام آمد دو کیسه زر داشت هر کدام هزار دینار. عرض کرد فدایت شوم این کیسه اصل سرمایه است و این کیسه سود آن است.

امام فرمودند: این سود زیاد است شما مگر در آن جنس چه کردید؟

جریان را شرح داد که چگونه قسم خوردند. فرمود سبحان اللَّه هم قسم میشوید که در مقابل هر دینار یک دینار سود از مسلمانان بگیرید!

کیسه هزار دینار را برداشتند و فرمودند من احتیاج بچنین سودى ندارم.

سپس فرموند: «مصادف»! پیکار با شمشیر ساده‏ تر از بدست آوردن نان حلال است.

زندگانی حضرت امام جعفر صادق علیه السلام (تترجمه جلد 47 بحار) ص 46

  • سعید حجتی


چرا احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد؟

در یک جمله میتوان جواب داد که از نظر اقتصادی، جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی مقرون به صرفه نیست.

  • سعید حجتی
دشمنان انقلاب مردم ایران، قمار بزرگی را آغاز کرده اند.
آنها تمام امکانات خود را بسیج کرده اند و آبروی خود را پای این گذاشته اند که جمهوری اسلامی چهل ساله نشود. آنها میخواهند با ایجاد گره های اقتصادی به هم ریختن معیشت مردم و در نتیجه ایجاد آشوب و جنگ داخلی، نگذارند که این انقلاب به 40 سالگی برسد.
اما سوال اینجاست که چرا 40 سالگی انقلاب اینقدر مهم است که دشمان چنین تلاش بی سابقه ای را آغاز کرده اند؟
خبرهایی در پشت پرده وجود دارد(؟)/(.)
  • سعید حجتی

جمعیت در غدیر خم چه تعداد بوده است؟

در این زمینه آقای سید جلال امام تحقیقی انجام داده اند که برای مشاهده ی آن اینجا کلیک کنید.

  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه