جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

حضرت ابى عبد اللَّه (امام صادق) علیه السّلام فرمودند:

شخصى که به زیارت قبر حضرت حسین بن على علیهما السّلام میرود، زمانى که از اهلش جدا شد با اولین گامى که برمیدارد تمام گناهانش آمرزیده می‏شود سپس با هر قدمى که برمیدارد پیوسته تقدیس و تنزیه شده تا به قبر برسد و هنگامى که به آنجا رسید حق تعالى او را خوانده و با وى مناجات نموده و می‏فرماید:

بنده من! از من بخواه تا به تو اعطاء نمایم، من را بخوان اجابتت نمایم، از من طلب کن به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برایت روا سازم.

راوى میگوید، امام علیه السّلام فرمودند:

و بر خداوند متعال حق و ثابت است آنچه را که بذل نموده اعطاء فرماید.

کامل الزیارات / ترجمه ذهنى تهرانى، ص: 432

  • سعید حجتی

متن کامل الگوی پایه‌ی اسلامی ایرانی پیشرفت را در ادامه ی مطلب بخوانید.

  • سعید حجتی
بسم الله الرّحمن الرّحیم

خداوند جلّ و علا را سپاس میگزارم که با هدایت و توفیق او تلاش نظام‌مند چند هزار تن از صاحب‌نظران و استادان دانشگاهی و حوزوی و فرزانگان جوان برای طرّاحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از هفت سال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید. این سند، اهمّ مبانی و آرمانهای پیشرفت را تدوین کرده و افق مطلوب کشور را در پنج دهه‌ی آینده ترسیم و تدابیر مؤثّر برای نیل به آن را طرّاحی کرده است که با تحقّق آن، که کاری عظیم و دشوار امّا ممکن و شیرین است، کشور راه پیشرفت را خواهد پیمود و طلیعه‌ی مبارک تمدّن نوین اسلامی ایرانی در زیست‌بوم ایران رخ خواهد نمود. ان‌شاءالله.
اکنون با تقدیر از متفکّران و استادان و صاحب‌نظرانی که طرّاحی این سند مهم و مدیریّت تهیّه‌ی آن را بر عهده داشته‌اند، مقرّر میدارد:

۱- مجمع تشخیص مصلحت نظام سند پیوست را بعنوان چارچوب بالادستی سیاست‌های کلی مورد ملاحظه قرار دهد و پیشنهادهای تکمیلی برای حصول اطمینان از کفایت آن را در جایگاه یادشده ارائه کند و پس از ابلاغ نسخه نهایی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سیاست‌های کلی نظام را برای انطباق با الگو بازنگری نماید.

۲- مجلس شورای اسلامی با نگاه ملی به بررسی سند حاضر بپردازد و نکات ضروری برای ارتقای آن را بعنوان سند بالادستی قوانین برنامه‌ای کشور پیشنهاد نماید و تمهیدات لازم را برای تهیه و تصویب طرح‌ها و لوایح برنامه‌ای در چارچوب نسخه نهایی آن مقرر سازد.

۳- دولت فارغ از ملاحظات زودگذر، این سند را از جهت قابلیت اجرا و تحول‌آفرینی بررسی نماید و پیشنهادهای عملی برای ارتقای آن را ارائه دهد. از ذخیره مدیریتی و کارشناسی دولت در مرکز و استانها برای این منظور استفاده شود.

۴- شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی در حیطه وظایف خود به بررسی و ارائه پیشنهاد نسبت به این نسخه از الگو بپردازند.

۵- دانشگاهها و حوزه‌های علمیه و صاحب‌نظران این سند را عمیقاً بررسی نمایند و با ارائه پیشنهادهای مشخص برای ارتقای آن بیش از پیش در ترسیم هدف و مسیر پیشرفت کشور مشارکت جویند.


۶- مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با مشورت مراجع مخاطب در بالا، برنامه زمانی بررسی نسخه حاضر الگو از سوی آنها را تنظیم و نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را دریافت و دقیقاً بررسی و بهره‌برداری کند. و ان‌شاءالله نسخه‌ی ارتقاءیافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه نماید.

۷- پس از آن، برای آماده شدن همه‌ی دستگاههای کشور و کمک عمومی مردم برای اجرای الگو، زمانی اختصاص خواهد یافت، بطوری‌که ان‌شاءالله از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی اجرای الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی با مقدمات کافی و سرعت مطلوب آغاز شود و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.

۸- صداوسیما و دستگاههای تبلیغی و اطلاع‌رسانی رسمی کشور، اخبار فعالیت‌های یادشده را منتشر نمایند، البته بررسی و ارتقای نسخه حاضر الگو در مراجع یادشده متمرکز خواهد بود تا این کار مهم دستخوش مجادلات روزمره نگردد.

پیشرفت، مستلزم تحول مطلوب نفوس انسانی و هنجارها و سازوکارهای اجتماعی است و لذا امری تدریجی و طولانی و وابسته به ایمان و عزم و تلاش ملی و صبر و مداومت همگانی و از همه برتر، تفضلات الهی است که به حول و قوه کبریایی‌اش ان‌شاءالله در تداوم انقلاب اسلامی به این ملت عنایت خواهد فرمود.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۲ مهر ۱۳۹۷

  • سعید حجتی

مطالبات رهبر انقلاب از شورای عالی هماهنگی اقتصادی
مطرح شده در جلسه سران قوای سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادی ۱۳۹۷/۷/۱۸
«وظیفه اصلی شورای عالی هماهنگی اقتصادی اتخاذ تصمیم‌های قاطع و راهگشا در خصوص مسائل اصلی و چالشهای مهم اقتصاد کشور است.»
۱ کار جهادی و تلاش فوق العاده برای حل مشکلات جاری اقتصاد کشور و تأمین نیازهای عمومی مردم: مشکل گرانی و کاهش قدرت خرید
۲ اتخاذ تصمیمهای جدی و عملیاتی برای حل برخی مسائل کلیدیِ اقتصاد مانند مشکلات نظام بانکی، نقدینگی، اشتغال، تورم و فرآیند بودجه‌ریزی
۳ استفاده از نظرات و راه‌حل‌های اقتصاددانان دلسوز و فعالان بخش خصوصی
۴ به کاربستن راه حل‌های خردمندانه در برخورد با «چالش‌های درونی و ساختاری اقتصاد کشور» و «مسائل ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا» برای گره‌گشایی پایدار از زندگی مردم و ناامید شدن دشمن از اثرگذاریِ حربه تحریم

جلسه سران قوای سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادی به مدت دو ساعت و نیم در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۱۸ برگزار شد. در این جلسه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «هیچ بن‌بست و مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهی و با عزم و اراده مردم و مسئولان، و با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل جوانان و نخبگان توانمند ایران عزیز و با فعال کردن ظرفیت‌ها و منابع ممتاز کشور، یقیناً بر مشکلات درونی و تحمیلی فائق خواهیم آمد.» ایشان در این جلسه مطالباتی را از مسئولان در زمینه مسائل اقتصادی بیان کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مطالبات رهبرانقلاب را در این جدول منتشر میکند.

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ‏ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ (60 انفال)

و هر چه در توان دارید از نیرو و اسبهاى آماده بسیج کنید، تا با این [تدارکات‏]، دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان‏] دیگرى را جز ایشان -که شما نمیشناسیدشان و خدا آنان را میشناسد- بترسانید. و هر چیزى در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده میشود و بر شما ستم نخواهد رفت.


حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریستها

در ساعت 2 بامداد امروز (نهم مهرماه 1397)، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در اهواز که توسط عناصر وابسته به گروهک های تکفیری صورت گرفت، طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با 6 فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریستها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را در فاصله 570 کیلومتری هدف قرار داد.

طبق اخبار رسیده، موشک های شلیک شده از دو نوع ذوالفقار(750 کیلومتر) و قیام (800 کیلومتر) بودند.

حمله 7 پهپاد بعد از شلیک 6 موشک

دقایقی پس از شلیک موشک های سپاه به سمت مقر تروریستهای تکفیری در البوکمال سوریه، 7 فروند پهپاد نیز مقرهای تروریستها در این منطقه زیر آتش گرفتند.

در این دو عملیات، بخش زیادی از زیرساخت ها و تاسیسات تروریست‌ها از بین رفته است.

منبع خبر: فارس

  • سعید حجتی

خلاصه مطلب:

تصویب FATF باعث روشن شدن روش های تجاری و بانکی ایران می شود. در نتیجه ی جمع آوری این اطلاعات، دشمنان می توانند تحریم های بسیار دقیق و مؤثّری را برنامه ریزی و اعمال کنند.

علاوه بر آن بندهایی از این قانون باعث خود تحریمی می شود.

  • سعید حجتی

باسمه تعالی

بهترین کاری که یک نفوذی در دولت دشمن میتواند بکند، منفجر کردن ساختمان ریاست جمهوری نیست، بلکه فقط کافی است که طرح هایی را که برای آن کشور در اولوّیت اول نیست، تبدیل به اولویّت اول بکند و طرحی را که اولویّت اول است به تأخیر بیاندازد. با این کار نه فقط دولت آن کشور را نابود کرده ای بلکه به همراه آن ملّت آن کشور را نیز به نابودی کشانده است.

به جنجالهای رسانه ای و سیاسی در کشور خودمان توجه کنیم! ببنیم که آنها آیا اولویّت اول کشور بوده اند؟

مذاکره با آمریکا

فیلترینگ تلگرام

عرضه ی نامحدود سکه

و ...

آیا اینها علاج اولویت کشور (مسائل اقتصادی) است؟!

  • سعید حجتی

امام خامنه ای در پیام خود تأکید کردند:

1. این حادثه توطئه دولت های دست نشانده آمریکا (مثل عربستان) برای ناامن کردن ایران است. پروژه ناامن کردن ایران از قبل آغاز شده است.

2. این حادثه بار دیگر دروغ بودن ادعای حقوق بشری آمریکا، و قساوت دشمنان انقلاب ایران را نشان داد.

3. ملت ایران راه خود را ادامه خواهد داد و بر دشمنی ها پیروز خواهد شد.

متن کامل  پیام را اینجا بخوانید.

  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه