جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

چکیده

شیعه کیست؟ نظر اهل بیت علیهم السلام درباره اسلام اهل سنت چیست؟
از نظر ائمه علیهم السلام، اعتقادات یک شیعه کدام است؟
تکلیف افرادی که این اعتقادات را نداشته باشند چیست؟


در اسلام، اصطلاحی وجود دارد به نام « مستضعف ». مستضعف در فقه به کسی اطلاق می شود که شرایط جامعه و زندگی او به گونه ای نبوده است که از عقاید صحیح اسلامی باخبر شود و آن ها را بفهمد.
چنین شخصی، طبیعتا به کل یا برخی از عقاید اسلامی باور ندارد. اما این بی اطلاعی و بی اعتقادی، اگر به دلیل همان شرایط نامناسب زندگی رخ داده باشد، حکمش همان است که در این حدیث امام صادق علیه السلام بیان می فرمایند:
عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْجُعْفِیِّ قَالَ: ... قُلْتُ { لِأَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام } جُعِلْتُ فِدَاکَ فَأُحَدِّثُکَ بِدِینِیَ الَّذِی أَنَا عَلَیْهِ فَقَالَ بَلَى فَقُلْتُ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ الْإِقْرَارَ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ أَتَوَلَّاکُمْ وَ أَبْرَأُ مِنْ عَدُوِّکُمْ وَ مَنْ رَکِبَ رِقَابَکُمْ وَ تَأَمَّرَ عَلَیْکُمْ وَ ظَلَمَکُمْ حَقَّکُمْ فَقَالَ مَا جَهِلْتَ شَیْئاً هُوَ وَ اللَّهِ الَّذِی نَحْنُ عَلَیْهِ قُلْتُ فَهَلْ سَلِمَ أَحَدٌ لَا یَعْرِفُ هَذَا الْأَمْرَ فَقَالَ لَا إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِینَ قُلْتُ مَنْ هُمْ قَالَ نِسَاؤُکُمْ وَ أَوْلَادُکُمْ ... .

  • سعید حجتی

باسمه تعالی

چکیده

اسناد لانه جاسوسی، چه اطلاعاتی را فاش کرد؟؟

13 آبان 1358؛ روز شکست نهایی شیطان بزرگ در ایران.

سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، در واکنش به پناه دادن شاه ملعون توسط آمریکا تسخیر شد؛ سفارتی که لحظه لحظه فعالیتش برای نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، خسارت بود؛ این را باقیمانده اسنادی می گوید که از آنجا کشف شد.

دانشجویان پیرو خط امام، طی بیست اعلامیه، ماهیت این جاسوس خانه و اسناد مکشوف از آن را فاش نمودند.

1. تمامی اسناد مهم درسفارت، طبقه بندی شده بود و در حین اشغال سفارت، کارکنان مزدور در سفارت با استفاده از دستگاههای برش وخرد کننده کاغذ، بسیاری از پرونده ها و حافظه ها و نوارهای کامپیوتری را از بین بردند.

2. طبق اسناد به دست آمده، دراین سفارتخانه اطلاعات دقیقی راجع به شخصیت های مختلف انقلاب و سازمان های سیاسی ـ نظامی، از ارتش جمهوری اسلامی و نحوه عملکردآن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وضعیت وزارتخانه ها جمع آوری و نگه داری شده و همراه با انواع و اقسام تحلیل ها از اوضاع ایران، جریانات کردستان، خوزستان برای مقامات آمریکایی در واشنگتن فرستاده می شده اند.

3. کارکنان سفارت، همگی جاسوس بوده و زیر نظر هیئت پنج نفره جاسوسی نظامی با عنوان « دایره کلید » شناخته می شدند. آن ها از طریق دستگاه های قوی ارتباطی، اطلاعات لازم را مستقیما با واشنگتن مخابره می کردند.

4. بخشی از این اسناد، پرده از مکاتبات مهمی پیرامون پذیرفتن شاه ازجانب آمریکا در اوایل مرداد ماه امسال ( 1358 ) برمی دارد. همچنین تلاش آمریکا را درجهت استفاده از اعضای بلندپایه جبهه ملی برای تشکیل دولت حامی آمریکایی در ایران آشکار می نمایند.

5. رابطه شاه و اطرافیان او با آمریکا، و همچنین رابطه ی دوستانه ی برخی عناصر نفوذی در درون مسئولین کشوری با آمریکا از اسناد شرم آور مکشوف در این جاسوسخانه است.

  • سعید حجتی

راهپیمایی اربعین عملاً یک سبک زندگی اصیل اسلامی را به نمایش میگذارد. این سبک زندگی اگر به جوامع بشری راه یابد، قطعا سبک زندگی غربی را به نابوی خواهد کشاند. چون تمام ارزشهای این نوع سبک زندگی در تضاد با ارزشهای سبک زندگی غربی است.

  • سعید حجتی

راوی میپرسد: کسى که براى رفتن و زیارت نمودن آن حضرت متحمل هزینه و خرج شده و نیز نزد قبر مطهّر پول خرج کند چه اجرى دارد؟

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:

در مقابل هر یک درهمى که خرج کرده هزار درهم دریافت خواهد نمود.

کامل الزیارات / ترجمه ذهنى تهرانى، ص: 403

  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه