جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

به مناسبت دهمین سالروز سخنان تاریخی رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه سال 88، بیانات منتشر نشده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از فتنه 88 از بخش خبری 20:30 پخش شد.

 


دریافت
مدت زمان: 11 دقیقه 35 ثانیه

  • سعید حجتی


«تجربه تلخ مذاکره با آمریکا را به هیچ وجه تکرار نخواهیم کرد.» این جمله ای بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی  صبح پنج‌شنبه 23 خرداد 98 در دیدار با آقای شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن و هیئت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه‌ی تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به‌هیچ‌وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی، مذاکره تحت فشار را نمیپذیرد.

در ابتدای این دیدار آقای شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته‌ی مبادله‌ی هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

  • سعید حجتی

امام، «مقاومت» را از روی هیجان‌زدگی انتخاب نکرد، از روی احساسات زودگذر انتخاب نکرد؛ پشتوانه‌ی انتخابِ مقاومت از سوی امام بزرگوار ما یک پشتوانه‌ی منطقی،عقلانی،علمی و دینی است.

اولا:

یک جزء این منطق این است که مقاومت، واکنش طبیعیِ هر ملّت آزاده و باشرف در مقابل تحمیل و زورگویی است؛ دلیل دیگری لازم ندارد. هر ملّتی که برای شرف خود، برای هویّت خود، برای انسانیّت خود ارزش قائل است، وقتی ببیند یک چیزی را میخواهند به او تحمیل بکنند، مقاومت میکند. این دلیلی است مستقل و نیاز به دلیل دیگری ندارد.

ثانیاً:

مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود، بر خلاف تسلیم.به طور کلی هر جا ما ایستادگی کردیم و مقاومت کردیم، توانستیم پیش برویم؛ هر جا تسلیم شدیم و طبق میلِ طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم.

ثالثاً:

هزینه‌ی تسلیم در مقابل دشمن بیشتر از هزینه‌ی مقاومت است.مثل رژیم شاه و سعودی که هزینه های بیشتری به خاطر تسلیمشان داده اند.

رابعاً:

وعده خداوند برای پیروزی اهل حق: خداوند متعال در آیات مکرّر قرآن این وعده را داده است که اهل حق، طرف‌داران حق، پیروز نهایی‌اند؛ آیات فراوان قرآن بر این معنا دلالت میکند. ممکن است قربانی بدهند امّا در نهایت شکست نمیخورند؛

از مثالهای آیات کریمه‌ی قرآن:

اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون؛(سوره‌ی طور، آیه‌ی ۴۲؛ «یا میخواهند نیرنگى بزنند؟ و[لى‌] آنان که کافر شده‌اند، خود دچار نیرنگ شده‌اند.»)

آیه‌ی دیگر: « وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى اَلَّذِینَ اُسْتُضْعِفُوا فِی اَلْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ اَلْوٰارِثِینَ(سوره ی قصص آیه 5: و ما می  خواستیم به آنان که در آن سرزمین به ناتوانی و زبونی گرفته شده بودند، نعمت های باارزش دهیم، و آنان را پیشوایان مردم و وارثان [اموال، ثروت ها و سرزمین های فرعونیان] گردانیم.)
اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم؛(سوره‌ی محمّد، بخشی از آیه‌ی ۷؛ « ... اگر خدا را یارى کنید یاری‌تان میکند و گامهایتان را استوار میدارد.») آیه‌ی دیگر: وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه.(سوره‌ی حج، بخشی از آیه‌ی ۴۰؛ « ... و قطعاً خدا به کسى که [دین‌] او را یارى میکند، یارى میدهد ...») آیات فراوان قرآن همه همین عاقبت را نوید میدهند به آن کسانی که در راه مقاومتند.

خامساً:

مقاومت یک امر ممکن است؛ درست نقطه‌ی مقابلِ فکر غلطِ کسانی که میگویند و تبلیغ میکنند که «آقا! فایده‌ای ندارد؛ چطور میخواهید مقاومت کنید؟ طرف، گردن‌کلفت است، طرف قوی است.»

  • سعید حجتی

در  سی سال پس از رحلت امام خمینی تلاشهای زیادی صورت گرفته است که یاد امام و نام امام کم‌رنگ شود.

واقعیّت این است که جاذبه‌ی امام نه فقط کاسته نشده است بلکه حتّی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.

سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه‌ی بی‌نظیرِ امام بزرگوار ناشی از چیست؟

امام مختصّات شخصیّتی‌ای و موهبتهایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع میشود.

امام این خصوصیّات را داشت: انسانی بود شجاع، انسانی بود باحکمت و باتدبیر، انسانی بود پرهیزکار، دلباخته‌ی به ذکر الهی؛ امام مردی بود ظلم‌ستیز؛ با ظلم کنار نمی‌آمد، با ظلم مبارزه میکرد، حامی مظلوم، استکبارستیز؛ امام مردی بود عدالتخواه، با مردم صادق بود،در راه خدا اهل مجاهدت بود، آرام نمی‌نشست، دائم در حال مجاهدت بود؛ [مصداق] این آیه‌ی شریفه: فَاِذا فَرَغتَ فَانصَب * وَ اِلیٰ رَبِّکَ فَارغَب؛(۱) از یک کار بزرگ که فراغت پیدا میکرد، چشم به یک کار بزرگ دیگری میدوخت و آن را دنبال میکرد؛ اینها عوامل جاذبه‌ی امام است. این خصوصیّات در امام مجتمع شده بود؛ هر کسی با این خصوصیّات باشد، دلها به سَمت او جذب میشود؛ اینها همان عمل صالحی است که خدای متعال میفرماید: اِنَّ الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیَجعَلُ لَهُمُ الرَّحمانُ وُدًّا؛(سوره‌ی مریم، آیه‌ی ۹۷؛ «کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌اند، به‌زودى [خداى‌] رحمان براى آنان محبّتى [در دلها] قرار میدهد.») این وعده‌ی الهی است؛ این محبّتها هم محبّتهای الهی است، محبّتهای تبلیغی و تحمیلی و تلقینی نیست؛ کار خدا است، دست خدا است.

حرم امام خمینی 14 خرداد 98


  • سعید حجتی

دریافت عکس با کیفیت اصلی
حجم: 44.7 مگابایت


راه‌پیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین است به وسیله‌ی حضور مردمی، همیشه مهم است، امسال مهم‌تر است به خاطر این کارهای خیانت‌باری که بعضی از دنباله‌های آمریکا دارند در منطقه انجام میدهند برای جا انداختن «معامله‌ی قرن» که البتّه جا نخواهد افتاد و هرگز تحقّق هم پیدا نخواهد کرد؛ و آمریکا و دنباله‌هایش حتماً در این قضیّه هم شکست خواهند خورد. فرقشان با گذشته‌ها این است که حالا صریحاً میگویند که میخواهیم مسئله‌ی فلسطین را کأن‌لم‌یکن کنیم و حذف کنیم از مسائل مطرح دنیا، که البتّه چنین کاری را نخواهند توانست و ناکام خواهند ماند.


۱۳۹۸/۰۳/۰۸


  • سعید حجتی


دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید



  • سعید حجتی

اگر همه واقعاً بخواهیم و دعا کنیم ظهور آقا جلو می افتد همان طور که گشایشِ کار قوم بنی اسرائیل با دعا کردن، چهل سال جلو افتاد.
اگر شب قدر برای آمرزش هم میرویم، برای این برویم که امام زمان علیه السلام خشنود شوند.
برای حضرت فرجش را دعا کنیم، که فرجش فرج ماست.

  • سعید حجتی
  • سعید حجتی

  • سعید حجتی


یک چیزهایی ممکن است شما مشاهده کنید که برای شما ناپسند باشد؛ فرض کنید گرایش سیاسی فلان شخصیّت یا اِشکال در کار فلان مسئول در فلان قوّه برای شما ناخوشایند است. اگر صد مورد از این حوادث را هم مشاهده میکنید، ناامید نشوید؛ این آن توصیه‌ی قطعی و اصلی من است. ناامید نشوید! همه چیز امیدبخش است برای ما، همه چیز نویددهنده است برای ما. همان طور که اشاره کردم، ما یک ملّتی هستیم که عوامل مژده‌دهنده در پیرامون ما و در درون ما بمراتب بیشتر است از عوامل مأیوس‌کننده و ناامید‌کننده. این عوامل مژده‌دهنده را ببینید، پیدا کنید، به آنها دلگرم بشوید،

1. به خدای متعال توکّل کنید،

2. قصدتان را و نیّتتان را خالص کنید

3. و بدانید که خدای متعال شما را کمک خواهد کرد و مدد خواهد کرد.

ان‌شاءالله همه‌ی شماها زوال دشمنان بشریّت، یعنی همین تمدّنِ آمریکاییِ منحط و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید.


رهبر انقلاب

1398/3/1


  • سعید حجتی

در انتقاد کردن به دو نکته توجّه داشته باشید:

1. در انتقادها سعی کنید که نقطه‌ضعف به طرف مقابلتان ندهید؛ یعنی جوری حرف نزنید که بتوانند شما را در مرجع قضائی محکوم کنند.
2. از افراط و تفریط در بیان بپرهیزید. شما ملاحظه کنید در قرآن وقتی درباره‌ی مثلاً فرض کنید کفّار و مخالفین پیغمبر یک مطلبی را بیان میکند، بعد میگوید: وَلٰکِنَّ اَکثَرَهُم یَجهَلون؛ نمیگوید «و لٰکنّهم یجهلون»، میگوید: اَکثَرَهُم یَجهَلون، یعنی یک عدّه‌ای هم در بینشان هستند که محکوم به این حکم نیستند. این جور نباشد که شما به طور قاطع یک مجموعه را نفی کنید یا اِشکالی بر آنها وارد کنید؛ در حالی که ممکن است بعضی از اینها مشمول این اِشکال شماها نباشند

  • سعید حجتی


هدف ما رسیدن به جامعه اسلامی و در نهایت تمدن پیشرفته اسلامی است.

برای رسیدن به این هدف نیاز به یک حرکت عمومی منضبط، صحیح و عقلانی داریم.


به طور کلی برای ایجاد یک حرکت عمومی منضبط، صحیح و عقلانی به 4 عنصر نیاز داریم:

1. «شناخت واقعی از صحنه؛ این که جمهوری اسلامی و دوستان و دشمنان او در چه وضعیتی هستند»،

2. «جهت گیری مشخص؛ که هدف همان ایجاد جامعه و تمدّن پیشرفته اسلامی است.»،

3. «برخورداری از عامل یا عوامل امیدبخش؛ که همان ظرفیت های اثبات شده ملت ایران در شکل دهی و به سر انجام رساندن کارهای بزرگ در طول انقلاب است. (این که ما توانستیم و باز هم میتوانیم)»

4. «اتخاذ راهکارهای عملی برای هدایت این حرکت عمومی؛ این عنصر  به برنامه ریزی، هدایت، تمرکز، فعالیت لحظه به لحظه و پیگیری نیز نیاز دارد تا کاروان عظیم جامعه و به ویژه جوانان را به پیش ببرد.».


حالا چگونه جوانان میتوانند به حلقه های مدیریتی راه پیدا کنند؟
برنامه ریزی و ارائه راهکار برای هدایت حرکت عظیم ملت بر عهده جریانها و حلقه های میانی- از جمله تشکلهای دانشجویی- است که غالباً مجموعه های جوان، خوشفکر و فعال هستند و می توانند نقش و شأن محور بودن حرکت عمومی جامعه را برعهده بگیرند.

نمونه هایی از این گروه ها:

1. قرارگاه های فرهنگی مساجد

2. «تشکیل گروههای سیاسی» البته نه به معنای حزب بازی.

3. «تشکیل میزگردها و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها»

4. «تشکیل گروههای نهضتی در داخل دانشگاهها» و «دعوت از دانشجویان کشورهای محور مقاومت برای بحث درباره مسائل بین المللی و مسائل مهم جهان اسلام»

5. «تشکیل گروههای علمی و همکاری با مراکز و شرکتهای دانش بنیان»

6. «فعالیتهای اطلاعاتی مردمی»

7. «حضور در مسائل اجتماعی صنوف مختلف»

و ...


این فعالیتها به ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور منجر خواهد شد و طبعاً هنگامی که جوانان متعهد و حزب اللهی به معنای حقیقی کلمه، جزو مدیران ارشد کشور شدند، حرکت عمومی شتاب و رونق بیشتری خواهد گرفت.


نکته: البته این فعالیت ها نباید به فعالیت های علمی جوانان ضربه بزند.


متن کامل بیانات رهبر در دیدار با دانشجویان در ماه مبارک رمضان سال 98


  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه