جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است


خلاصه بیانات در دیدار تولید کنندگان و فعالان اقتصادی:
- ملت ایران در عرصه جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی (مانند کارهایی که در این چند روز بود و کارهای مردمی نبود) دشمن را عقب زده است و به فضل الهی در جنگ اقتصادی هم دشمن را به‌طور قاطع عقب خواهد زد و با ادامه حرکت کنونی در مسیر رونق تولید و پیشرفت اقتصادی، افق روشن آینده خود را محقق خواهد کرد.
- «استفاده از کالاهای داخلی»، «شرکت در سرمایه گذاری های مولد همچون تعاونی ها و بورس» و «ترویج فرهنگ کار جهادی و تعاون» توصیه های رهبر انقلاب اسلامی به عموم مردم بود.
- دستگاههای دولتی باید از ظرفیت علمی دانشگاهها استفاده کنند، گفتند: در ابتدای سال چهار ماه فرصت داده شد تا نظام بودجه ریزی کشور اصلاح شود اما متأسفانه این کار انجام نشد و دلیل آن هم گره های علمی است که این گره ها با کمک دانشگاهیان و نخبگان علمی برطرف خواهد شد.
- باید قوانین مربوط به مسائل مالی، پولی، بانکی، گمرکی، بودجه و تأمین اجتماعی به نفع تولید تغییر پیدا کنند و عرصه برای واردات و سفته بازی بسیار تنگ شود. رهبر انقلاب تغییر قوانین و دستورالعملها را وظیفه مجلس شورای اسلامی دانستند و گفتند: البته برخی از این قوانین تغییر کرده و در مجلس تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده اند.
- همان فکر و اندیشه دقیقی که می تواند بدون هیچ کمکی به فناوری پیچیده و نادر سلولهای بنیادی و یا فناوری غنی سازی اورانیوم از 3.5 درصد به 20 درصد دست پیدا کند، آیا نمی تواند به فناوری استحصال بهتر و بیشتر از چاههای نفت دست یابد؟ قطعاً می تواند؛ بنابراین باید از این ظرفیت بی بدیل داخلی استفاده کرد.
- حمایت از صادرات و حضور فعالان اقتصادی در کشورهای دیگر را هم مهم دانستند و افزودند: می توانیم با استفاده از ظرفیت دیپلماسی، با همسایه ها و دیگر کشورها، ارتباطات اقتصادی خوبی برقرار کنیم.
ایشان مسئولان را به استفاده از تولیدات داخلی در مجامع بین المللی توصیه کردند و افزودند: مسئولان باید نشان ها، حرفها و مفاهیم ایرانی را ترویج کنند اما برخی بر عکس عمل می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: یکی از گله های ما از برخی مسئولان سالهای گذشته این بود که چرا وقتی در جمع اروپایی ها صحبت می کنند حرف صد سال پیش یک متفکر اروپایی را بیان می کنند، این حرف که برای اروپایی ها جدید نیست و ارزشی ندارد اما حرفهای ما نو و نشنیده است و باید آنها را بیان کرد.
مشروح خبر در
  • سعید حجتی

بعد از آرامش کامل اوضاع، مدیرانی را که حرف های متناقض زده اند و بی تدبیری کرده اند، محاکمه کنید.

چرا باید برخی مسئولین با بی تدبیری، زمینه را برای جولان دادن اشرار در خیابان ها فراهم کند؟

چرا باید امنیت یک کشور بزرگ به خاطر بی لیاقتی عده ای مدیر لیبرال به هم بریزد؟

چرا باید با اشتباهات برخی از آنها فشار بیشتری روی مردم بیاید؟

باید درس عبرتی به آیندگان داد ...

  • سعید حجتی

اگر ریختن توی خیابون، آتیش زدن، کتک کاری و کشتن باعث حل مشکلات جامعه میشد، سوریه الآن بهترین کشور دنیا بود.

قانون رو گذاشتن برای این روزها ...

مشکلات فقط از طریق و چارچوب های قانونی قابل حل هستند.

صف خودمون رو با اغتشاش گران جدا میکنیم.

  • سعید حجتی

مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان را، آگاهی خودشان را نشان دادند بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه‌ی کیست و چگونه است، این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند توجه کنند که میفهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ی ما است، مسئولین کشور هم به وظایف‌شان به طور جدی عمل کنند.

26 آبان 98

متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید

  • سعید حجتی

بعضی‌ها وقتی احساس می‌کنند که در انتخابات موفق نخواهند شد، شلوغ می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که چهره‌های انقلابی را به واکنش‌های تند وادار کنند! اینها می‌خواهند فضا آکنده از درگیری شود تا آن کسانی که خودشان می‌خواهند، در انتخابات برنده شوند! باید آرامش را حفظ کرد. «پناهیان»

این کار 180 درجه با تعالیم اسلام اختلاف دارد. اگر کسی در طول مدیریتش به مردم خدمت کرده باشد، نزدیک انتخابات نیازی به شلوغ کاری سیاسی و متشنّج کردن افکار عمومی ندارد.


  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه