جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۲۶ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

اروپای وحشی متمدن نما

خلاصه پیام


باور حاکمان انگلیس قرن 18 این بود که باید صادرات، بیش از واردات و سود کشور مقدم بر منافع افراد تهی دست باشد. بدین منظور هرچه مزد کارگران پایین تر باشد، ثروت ملی بالاتر خواهد رفت.


بنابراین به کارگیری زنان و کودکان در کارخانه مورد توجه قرار گرفت. سازمان های خیریه کودکان را به کارخانه داران می فروختند.



این کودکان مظلوم روزانه 12 تا 18 ساعت کار می کردند. برخی از آن ها از شدت خستگی در پایان روز، به خواب می رفتند و در همان هنگام، عده زیادی از آنان بر روی دستگاه ها می افتادند و اعضای بدنشان به وسیله ماشین ها قطع می شد.


 



مونتسکیو، همزمان با تنظیم دیدگاه خود درباره آزادی، برابری و برادری انسان ها، از بردگی و برده داری نیز هواداری کرد. او آفریقاییان را خارج از جرگه انسان ها و بومیان آمریکایی را مردمانی وحشی خواند.


مخالفت آدام اسمیت نیز با بردگی و استعمار که مشهورش کرد، نه به دلیل مخالفت با ماهیت برده داری، بلکه به دلیل ناسودمند بودن آن بود. او بردگان را با چارپایان می سنجید و بومیان آمریکایی را « وحشیان برهنه و نکبت بار » می خواند.


 


اندیشه گران و سخنگویان تمدن بورژوازی غرب به دروغ به جهانیان باورانده اند که مردمان غیر اروپایی مردمان وحشی هستند و تنها اروپا دارای تمدن است.

توطئه واژگون سازی تاریخ به سه شیوه انجام گرفته است:

1.     خاموش ماندن در برابر شکوه تمدن های غیر اروپایی؛

2.     واژگون جلوه دادن ارزش های تمدن های دیگر؛

3.     وانمود کردن به جهانیان که آنچه اروپا را از سایر جهان برتر ساخته فلسفه، خردگرایی و دور شدن از سنت و عادات کهن بود، نه لزوما دستیابی بر دانش و کارشناسی[1] .



[1] نشریه دانشجویی طریح ولایت، موسسه امام خمینی ره، سال اول، شماره چهارم، ص 30

 

متن کامل پست را در "ادامه مطلب" مشاهده نمایید.


  • سعید حجتی

تمدن اسلامی و تمدن غرب، شعار و اهداف

چرا امروزه اکثر مردم میل به تبعیت از آموزه های اسلامی ندارند؟؟

خلاصه پیام


شعار اسلام « پیروی از حق » هم در اعتقاد و هم در عمل { است }. و شعار تمدن غربی، « پیروی از اکثریت » است چه آن خواست، حق باشد و چه باطل.



اختلاف این دو شعار باعث اختلاف هدف جامعه ای است که با این دو شعار تشکیل می شود. هدف اجتماع اسلامی سعادت حقیقی انسان است، یعنی هم مشتهیات و خواسته های جسم او را به مقداری که از معرفت خدایش باز ندارد به او بدهد و هم جنبه معنویتش را اشباع کند.


معلوم است که چنین نظامی موافق طبع عموم مردم امروز نیست، فرورفتگی بشر در آرزوها، هوس ها و شهوات، هرگز نمی گذارد بشر چنین نظامی را بپذیرد. چنین نظامی آن گاه موافق طبع عموم مردم می شود که در تربیت اسلامی شدیدا مجاهدت شود.



اما هدف تمدن حاضر {غربی} کام گیری های مادی است و پرواضح است که لازمه دنبال کردن این هدف آن است که بشر تنها پیرو چیزی باشد که طبع او متمایل بدان باشد، چه این که عقل آن را موافق با حق بداند و چه نداند و تنها در مواردی از عقل پیروی کند که مخالف با غرض و هدفش نباشد ، لذا تمدن عصر حاضر قوانین خود را مطابق هوا و هوس اکثریت افراد وضع و اجرا می کند.[1]



[1] نشریه دانشجویی طریح ولایت، موسسه امام خمینی ره، سال اول، شماره چهارم، ص 30


  • سعید حجتی

پاورپوینت شهید ابراهیم هادی بر مبنای کتاب «سلام بر ابراهیم1» برای استفاده عموم مردم مخصوصاً مبلغین آماده شده است.

توضیحات و داستان هر صفحه به صورت کامنت در همان صفحه آمده است.

کپی و انتشار با ذکر صلوات.

لطفاً در صورت بروز هرگونه مشکل یا انتقاد، نظر بدهید.

دریافت پاورپوینت شهید ابراهیم هادی
حجم: 12.4 مگابایت

  • سعید حجتی

مردم سالاری دینی یا دموکراسی غربی؟!


خلاصه پیام

در پذیرش رأی مردم و شرکت دادن آن ها در تعیین مدیران کشور ( که چاره ای از آن نیست )، چه شیوه ای مطلوب است؟


مردم سالاری دینی یا دموکراسی غربی؟!



1. اگر مراد از دموکراسی آن باشد که هر قانونی را مردم وضع کردند، معتبر و لازم الإجرا است، چنین مفهومی قطعا با دین سازگار نیست زیرا از نظر دین، حق حاکمیت و تشریع مختص خداست: « إن الحُکمُ إلّا لِلهِ » (یوسف/67).


دموکراسی غربی به معنای بی نیازی از احکام دین و بسنده کردن به آرای جمعی است. این دقیقا سرپیچی از اطاعت پروردگارروی گرداندن از توحید و پذیرش شرک جدید دنیای معاصر است که باید با این بت پرستی جدید مبارزه شود.


2. اما اگر منظور از دموکراسی این باشد که مردم در چهارچوب احکام الهی و قوانین شرعی در سرنوشت خود مؤثر باشند، چنین تعبیری با دین مخالفت ندارد و در قانون اساسی این معنا به روشنی تأیید شده است.


میزان، رأی مردم است تا زمانی که از قوانین الهی خارج نشود.


طبق آیه شریفه « و ما کانَ لِمومنٍ و لا مومنةٍ إذا قضی اللهُ و رَسولُهُ أمراً أن یکونَ لهمُ الخِیَرَةُ من أمرِهم » ( احزاب / 36 ) مردم در نمی توانند در همه نظر بدهند و حلال و حرام خداوند و احکامی که از سوی خدا صادر شده است را با شور و گفت و گو تغییر دهند.


منبع: نشریه فرهنگی دانشجویی طرح ولایت، موسسه امام خمینی ره، ص 28


متن کامل پیام را در" ادامه مطلب" مشاهده کنید.


  • سعید حجتی

دموکراسی در غرب چگونه ایجاد شد؟

زیربنا و پایه دموکراسی غربی چیست؟


خلاصه پیام :


دموکراسی در غرب از آنجا شروع شد که مردم به ناتوانی دین تحریف شده مسیحیت آن زمان در حل مسائل اجتماعی و قانون گذاری واقف شدند.

آن ها راه را در این دیدند که حوزه کاربرد دین و حکمرانی خدا، محدود به زندگی فردی انسان و چگونگی رابطه او با خدا باشد. آن ها حاکمیت دین را در مسایل اجتماعی و سیاسی نپذیرفتند.



حال که حکومت را از خدا گرفتیم، آن را به چه کسی بسپاریم؟ متفکران غربی به دو راه حل رسیدند:


نخست آن که حکومت به دست یک نفر سپرده شود و او مطابق میل خود با مردم رفتار کند. ( دیکتاتوری )

دوم این که حکومت را به دست مردم بسپارند تا هرچه را دوست دارند تصویب کنند یا تغییر دهند.( دموکراسی )


بر اساس این نظریه، ملاک خوب و بد، میل مردم است. اگر مردم یک روز گفتند فلان عمل خوب است آن عمل خوب می شود ولی نه برای همیشه، بلکه تا وقتی مردم بخواهند. اگر روز بعد گفتند همان عمل بد است، آن کار بد می شود باز هم نه برای همیشه.

امروزه در مملکت ما نیز « دموکراسی » شعار برخی از روشنفکرنماها گردیده است. این افراد از این نکته غفلت دارند که دموکراسی غربی، زاییده تفکر جدایی دین از سیاست است و هیچ گاه نمی تواند با اسلام همسو شود.



اگر اسلام مانند مسیحیت بود، ما دموکراسی را روی چشممان می گذاشتیم و با غربی ها هم دل و هم نوا می شدیم، اما هرگز اسلام هم چون مسیحیت نیست. بی تردید، اسلام به تمام جنبه های زندگی بشر عنایت دارد و سرشار از دستورات اجتماعی و حکومتی است[1].

بنابراین کاملا توانایی اداره جامعه را دارد و نقشه راهی روشن برای این مقصود است. پس دموکراسی غربی، نسخه ی درمان جامعه اسلامی نیست.




[1] نشریه فرهنگی دانشجویی طرح ولایت، موسسه امام خمینی ره، ص 28


متن کامل تر پیام را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید.


  • سعید حجتی

تمدن غرب، تجربه ناموفق و تلخ بشریت

دیدگاه های امام خامنه ای درباره تمدن غرب



چکیده پیام:

فرهنگ غرب مجموعه ای از زیبایی ها و زشتی هاست. { اما یک} عیب فرهنگ غرب، سلطه جویی است.

تجربه { تمدن } غرب، تجربه ناموفقی است. محصول تجربه غرب در نظام های اجتماعی، فاشیسم، کمونیسم و لیبرالیسم است.


همه جنایات صدوپنجاه سال اخیر، محصول تجربه غرب است. جنگ جهانی دوم با میلیون ها کشته، تهاجم آمریکا به عراق، مسئله استعمار، فاشیم و جنایات هیتلر، کمونیسم و اردوگاه های کار اجباری،زندان ابوغریب و زندان گوانتانامو و ... .



تجربه غربی، تجربه ناموفقی بود. هم برای بشریت ناموفق بود، هم برای مردم خودشان.این تجربه، تجربه ای نیست که کسی از آن تقلید کند. خطاست که ما راه طی شده ی به منزل نرسیده ی غرب را دنبال کنیم.


تمدن سازان، غرب به علم اهمیت دادند این خوب بود اما با معنویت به جنگ برخاستند. این بد و انحراف بود. لذا این تمدن مادی و دور از معنویت هرچه پیشرفت کند، انحرافش بیشتر می شود.


غربی ها علم را از ما یاد گرفتند. جنگ های صلیبی و هجرت دانشمندان به آن ها کمک کرد تا از ما بیاموزند. یک روز آن ها از ما یاد گرفتند و شاگرد ما بودند، بعد شدند استاد ما ...


من به طور طبیعی از جمله آدم های غرب ستیزم؛ در عین حال ویژگی های مثبت غرب را از روی محاسبه تأیید می کنم.

روح خطرپذیری، روح ابتکار، اقدام و انضباط، چیزهای بسیار لازمی است؛ ما اگر باید این ها را یاد بگیریم، یاد هم می گیریم.


منابع:

نشریه فرهنگی دانشجویی طرح ولایت، موسسه امام خمینی ره، شماره چهارم.

علیجان زاده روشن، محمد حسین، تمدن اسلامی، ص 109



متن کامل پست را در ادامه مطلب مشاهده کنید.


  • سعید حجتی


آیا همیشه مومنین در جنگها پیروزاند؟

پاسخ این است که خیر. پیروزی در جنگ ها شرط و شروطی دارد. البته سنت خداوند امداد در جنگهاست.

در ادامه مطلب به برخی از این شرط و شروطها در قرآن و سنّت اشاره میکنیم.


  • سعید حجتی

باسمه تعالی

مبارزه با استکبار، تا چه زمانی ادامه دارد؟؟



بخش سوم ( پیام پایانی )

خلاصه پیام:


مرز مبارزه با مستکبران کجاست؟

در ضمن بخش اول و دوم مقاله ( دو پست قبلی وبلاگ ) روشن گردید که مستکبرین امروز عالم، برخی دولت های آمریکایی و اروپایی و در رأس آن ها ایالات متحده آمریکاست و مستکبرین زمان پیامبرصلی الله علیه و آله، مشرکان قریش بودند.


نوع رفتار و واکنشی که مسلمانان در هر عصر و مصری با مستکبرین زمان خود باید داشته باشند، از دستورات قرآن به پیامبر صلی الله علیه و آله در باب رفتار با مستکبرین زمان خود، یعنی مشرکان قریش مشخص می شود.

قرآن می فرماید: « وقتِلوهُم حَتّی لاتَکونَ فِتنَةٌ ویَکونَ الدِّینُ لِلّهِ ... »[1]

این آیه بیانگر غایت و هدف از نبرد با کافران و مشرکان و تحدید جنگ به لحاظ اَمَد و زمان پایان آن است.


خطاب به مسلمانان می‌فرماید: اکنون که قدرت یافتید و مشرکان را از حجاز بیرون رانده، این سرزمین را از لوث شرک و بت‌پرستی پاک کردید، مبارزه را استمرار بخشید و بکوشید تا فتنه و شرک و حکومت طاغوت روی زمین نباشد و دین اسلام در آن حاکم شود.


بنابراین از ﴿لاتَکونَ فِتنَة رسالت اصلی جهاد، یعنی فتنه زدایی روشن می شود. اما این پایان مبارزه نیست؛ باید مبارزه را ادامه داد، تا ﴿ یَکونَ الدِّینُ لِلّه نیز محقق شود. و استقرار دین مرهون تعلیم و تبلیغ و در ظلّ { فعالیت های } فرهنگی است مانند تعلیم کتاب و حکمت، تزکیه نفوس، تبلیغ احکام دینی و امر به معروف و نهی از منکر، که همگی جزو واجبهای رسمی اند.


آماده برای مبارزه با استکبار


نتیجه آن که دستور قرآن به مومنین در هر عصر، استمرار مبارزه با استکبار زمان خود است تا اضمحلال کامل استکبار و فتنه و استقرار دین خدا در زمین.


متن کامل تر پست + فایل کامل مقاله را در « ادامه مطلب » ببینید.

[1] بقره/ 193


  • سعید حجتی

مبارزه با استکبار تا چه زمانی ادامه دارد؟

استکبار

بخش دوم:

مستکبران زمان پیامبران چه کسانی هستند؟؟

می توان گفت دشمنان اسلام در صدر اسلام از لحاظ جغرافیایی دو دسته بودند: دشمن بیرونی و دشمن درونی.

دشمنان درونی نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

الف) بغات: افرادی که علیه حاکم اسلامی یا امام معصوم بغی و خروج کرده اند. از نظر فقهی، جهاد با بغات واجب است و مذاکرات هم برای تمکین بغات از امام معصومین علیهم السلام است نه امتیاز دادن به باغی؛ جنگ های سه گانه امیرالمومنین علیه السلام و صلح امام حسن علیه السلام، از این نوع است. زیرا آن چه اتفاق افتاد، بغی معاویه و اهل شام بر امام معصوم علیه السلام بود.


ب) دشمنان فرعی یا دشمنان شماره چند که در حد بغی نیستند؛ این گروه، مخالفان درونی دولت اسلامی هستند که مخل امنیت درونی بوده و موجب تشویش افکار عمومی می شوند.

سیره اهل بیت علیهم السلام، تلاش برای جذب این دسته، از طریق تبیین شبهه و حل مشکل با آن هاست.


دشمنان بیرونی هم دو دسته بودند: دشمن اصلی و دشمنان فرعی.

الف) دشمن اصلی: در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله، دشمن اصلی مشرکین قریش اند. و لذا هدف اصلی در مقابل این دشمنان، شکست آن ها و فتح مکه بود. و فتح مکه، پیروزی اسلام بر دشمن اصلی و طاغوت اکبر بود.


ب) دشمنان فرعی: سه دسته بودند:

گروه اول از دشمنان فرعی، یهود بودند. بنی نضیر، بنی قریضه. که هم پیمان با دشمن اول بودند.

گروه دوم، قبائل اطراف مدینه و برخی یاغیان و شورشگران بودند که یا صلح می کردند و یا سرکوب می شدند.

گروه سوم، منافقان بودند.

طرح پیامبر صلی الله علیه و آله برای مقابله با منافقین، روشنگری و بصیرت دهی و افشاگری بود. جهاد با آن ها، جهاد با لسان بود نه با سیف.

 

در دسته بندی دشمنان امروز، دشمن اصلی و اولی مسلمانان، طاغوت بزرگ که مخالف ماهیت نظام اسلامی است و از ابتدای انقلاب توطئه برای براندازی نظام می کند، آمریکاست.

یعنی آمریکا مطابق مشرکین قریش در آن زمان است. لذا امام خمینی ره فرمودند شیطان بزرگ و رهبری فرمودند طاغوت اکبر.[1]

 



[1] آیت الله کعبی؛ بیانات در همایش مذاکره با دشمن در سیره اهل بیت علیهم السلام؛ 30/10/1395 ( موسسه امام خمینی ره )

  • سعید حجتی

مبارزه با استکبار، تا چه زمانی ادامه دارد؟؟

بخش بخست:

مصداق استکبار در این عصر، کیست؟

خلاصه مطلب

استکبار یک واژه‌ی قرآنی است که در قرآن درباره‌ی امثال فرعون و گروه‌های بدخواه و معارض حقّ و حقیقت به‌کار رفته است.[1]

استکبار یعنی اینکه قدرت یا قدرتهائی در دنیا که وقتی به خودشان نگاه میکنند ، می‌بینند دارای امکانات پولی و تسلیحاتی و تبلیغاتی هستند؛ بنابراین به خودشان حق می‌دهند که در امور زندگی کشورها و ملتهای دیگر، دخالتهای مالکانه بکنند.[2]

خودبرتربینی نظام استکباری، خود را دارای جایگاه ویژه‌ای در مجموعه‌ی اولاد آدم، مجموعه‌ی ملّتها، مجموعه‌ی انسانها دانستن، این اُسّ‌اساس و بزرگ‌ترین مشکل استکبار است.[3]

استکبار جهانی یعنی زورگویی‌کردن، خودش را برتر دانستن، پایبند به حرف خود نبودن، خود را متعهّد ندانستن؛ این معنای استکبار است، وعده‌هایش را تخلّف میکند. خب امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوق‌العاده‌ای است. خدای متعال از قول شیطان نقل میکند که شیطان در قیامت به کسانی که از او متابعت کرده‌اند میگوید: اِنَّ اللهَ وَعَدَکُم وَعدَ الحَقِّ وَ وَعَدتُکُم فَاَخلَفتُکُم؛ شیطان به پیروان خودش میگوید خدا وعده‌ی روراست درست به شما داده بود، شماها از وعده‌ی خدا پیروی نکردید، پابند نماندید؛ من وعده‌ی دروغی به شما دادم، شما دنبال من راه افتادید! من تخلّف وعده کردم، من وعده دادم به شما و تخلّف کردم؛ شیطان پیروان خودش را این‌جور در قیامت ملامت میکند. بعد هم خدای متعال میفرماید از قول شیطان که به آنها میگوید که «فَلا تَلومونی وَلوموا اَنفُسَکُم»، من را ملامت نکنید، خودتان را ملامت کنید. این عیناً امروز منطبق است با آمریکا. [4]

  • سعید حجتی


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در مسائل جهانی، از کشور باید صدای واحدی شنیده بشود؛ این را همه‌ی مسئولان محترم کشور توجّه کنند؛ در مسائل مهمّ بین‌المللی، یک صدای واحد قوی باید از داخل کشور شنیده بشود؛ صداهای گوناگون از مسئولین شنیده نشود. حالا ممکن است فلان نویسنده یا فلان کسی که در فضای مجازی کار میکند، عقیده‌ی دیگری داشته باشد، اهمّیّت ندارد؛ مسئولان کشور باید حرف واحدی بزنند، صدای واحدی داشته باشند» 1396/3/14

دریافت طرح با کیفیت اصلی
حجم: 4.23 مگابایت

  • سعید حجتی

رهبر معظم انقلاب:

"من از نزدیک این سردار عالی مقام، جاویدنشان، حاج احمد متوسلیان را می‌شناختم و روحیه و کار و تلاش او را می‌دیدم. او یکی از برجستگان دفاع مقدس بود و به نظر من خواندن شرح حال این برجستگان، درس‌های زیادی را به دانشجویان می‌آموزد"

منبع : سایت خبری تحلیلی فرهنگ اسلامی


ما منتظریم که آقای حاج احمد متوسّلیان ان‌شاءا... بیاید؛ نگویید شهید، ما که خبر نداریم از شهادت ایشان. خداوند ان‌شاءا... که فرزند شما را -هرجا که هست، هرجور که هست- مشمول لطف و فضل خودش قرار بدهد. ما کـه آرزو میکنیم ان‌شاءا... خداوند این جوان مؤمن و صالح را برگرداند.


  • سعید حجتی


خون شهدای مقاومت عراق ثمره داد. شهر موصل، مهم ترین پایگاه داعش در عراق، آزاد شد.

باید توجه داشت که این پیروزی تنها با مقاومت به دست می آمد و نه مذاکره یا سازش.

در پی این پیروزی بزرگ بعید نیست طبق روال گذشته حملات تروریستی تلافی جویانه در برخی از شهرهای عراق افزایش یابد.

هدف حامیان داعش از ایجاد آن، شکست مقاومت و جدایی انداختن بین نیروهای مقاومت بود که با شکست کامل مواجه شده است.

(تصویر مسجد معروفِ نوری موصل-محل اعلام خلافت اللبغدادی - بعد از انفجار به دست داعش)


به نظر میرسد با شکست پروژه داعش در منطقه گزینه های دیگری در دستور کار دشمنان اسلام قرار بگیرد.

تجزیۀ عراق از راه غیر نظامی میتواند گزینۀ بسیار مناسبی برای دشمنان باشد. احتمالاً این تجزیه با استقلال کردستان عراق کلید خواهد خورد و بعد استان بصره اعلام حکومت خود مختاری میکند.

مسعود بارزانی - که در مبارزه با داعش نقش مؤثری داشته است- سرمست از پیروزی ها {یی که البته با کمک مستقیم ایران به وجود آمده} و با پشتیبانی آمریکا احساس قدرت کرده و این زمان را بهترین زمان برای ایجاد همه پرسی و جدایی کردستان عراق میداند.

اگر واکنش حکومت مرکزی عراق به این حرکات سخت باشد، دشمنان به راحتی میتوانند از این قضیه سوء استفاده کند و دوباره نیروهای شورشیِ جدیدی را در این کشور سازماندهی کنند. ملّت و دولت عراق باید هوشیار باشند.

  • سعید حجتی


 یک سوال:
چرا وقتی (به ناحق) به رئیس جمهور توهین میشه بعضی از روزنامه ها رگ گردنشون تا جایی باد میکنه که کلّاً روز قدس رو هم فراموش میکنن و اون رو به خبر اول دنیا تبدیل میکنن؟
ولی خودشون به شخص دیگه ای که همون پست رو داشته توهین میکردن و میکنن؟
یک بام و دو هوا؟! آقا کلّاً این کار خوب نیست در مورد هر شخصی میخواد باشه!
طرفدار حق باشیم ولو به ضرر ما باشد.
بهتر نیست به جای حاشیه سازی یا دامن زدن به آنها به کارهای اصلی برسیم؟!
  • سعید حجتی

باید این آقایان همان طورى که مدعى هستند اسلامى هستیم، واقع مطلب این است که باید در عملشان، در قولشان، در خطابه هایشان، در حرف هایشان، در نوشته هایشان، در روزنامه هایشان نشان بدهند که ما مسلمانیم.

این چه مسلمانى است که هر روزنامه اى که مال یک طایفه است به طایفه دیگر فحاشى مى‏کند؟! ما چى جواب این مردم را بدهیم که هى می ‏آیند از من الآن وقت خواسته ‏اند از بازار تهران که بیایند بگویند این چه خبر است، این آقایان چه‏ شان است با هم؛ این آقاى رئیس جمهور با مجلس، مجلس با رئیس جمهور چرا، چرا اینطور رفتار مى‏ کنند؟ چرا باید اینطور باشد که صداى مردم در آید؟
من نصیحت به آنها مى‏ کنم، من از لسان اسلام به آنها نصیحت مى‏ کنم که با هم اختلاف نکنید. شما اگر اختلاف بکنید، راه را براى دیگران باز مى ‏کنید.

صحیفه امام ج 13 ص 76

  • سعید حجتی



  • سعید حجتی

زخم‌های زیادی بر پیکر امت اسلامی است: مسائل یمن، بحرین، مسائل گوناگونی که در کشورهای اسلامی هست؛ دنیای اسلام باید به‌طور صریح از مردم یمن حمایت کند؛ از ظالمان و ستمگرانی که این مردم را مورد تهاجم قرار دادند، ابراز برائت کنند و از مردم حمایت کنند.

دنیای اسلام به‌خصوص روشنفکران، به‌خصوص علمای دنیای اسلام بایستی صریح موضع بگیرند و خدای متعال را از خودشان راضی کنند ولو دیگران و طواغیت ناراضی بشوند.

رهبر انقلاب عید فطر 96

  • سعید حجتی


رهبر انقلاب: ذخایر اجتماعی را باید حفظ کرد؛ حفظ این ذخایر به این است که ملت، وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند و حرکت در آرمان‌های انقلاب را به‌عنوان هدف حفظ کنند.
عید فطر 1396
  • سعید حجتی

دریافت با کیفیت عکس
حجم: 1.33 مگابایت
  • سعید حجتی


  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه