جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است


شماها {خطاب به فلسطینی ها} منتظر این نباشید که دولتهاى شما براى شما کار بکنند. من دولتهاى عربى را بیش از پانزده سال است که نصیحت کردم که با هم متحد بشوند و «قدس» را نجات‏ بدهند، و هیچ ابداً در آنها اثر نکرد؛ براى اینکه در فکر این مسائل نیستند. آنها اگر صحبتى هم از این مسائل بکنند، همان صحبتهایى است که شاه سابق ما راجع به پیشرفتها مى‏کرد و راجع به «تمدن بزرگ» مى‏کرد! اینها هیچ یک به فکر امتها نیستند؛ امتها خودشان باید به فکر خودشان باشند. اگر ما بنا بود که بنشینیم تا براى ما دولتها کار بکنند، حالا باز همان عقب ماندگى را داشتیم و باز شاه سابق بر ما حکومت مى ‏کرد. ما به قوّت ایمان که در شَعْب ما حاصل شد- با آن قوّت ایمان با این ابرقدرتها مخالفت کردیم و بحمد اللَّه پیروز شدیم و دست آنها را کوتاه کردیم. شما اگر بخواهید به مشکلات خودتان پیروز بشوید، اگر بخواهید قدس را نجات بدهید، اگر بخواهید فلسطین را نجات بدهید، اگر بخواهید مصر را نجات بدهید و سایر ممالک عربى را نجات بدهید از دست این عمال، از دست اجانب، ملتها باید قیام بکنند؛ باید ملتها این کار را انجام بدهند؛ ننشینند که دولتها بر این مسائل وارد بشوند. آنهاروى مسائلى که براى خودشان صرفه دارد عمل مى‏ کنند ..

 

ملتها باید قیام کنند؛ و ملتها باید «رمز» را بفهمند که رمز پیروزى این است که «شهادت» را آرزو بکنند و به حیات، حیات مادى، دنیایى، حیوانى، ارزش قائل نباشند. این رمز است که ملتها را مى‏تواند پیش ببرد..

صحیفه امام، ج‏6، ص: 503

  • سعید حجتی


هزار روز از حملات ائتلاف آمریکایی _ سعودی به یمن میگذرد.

اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم با روز اوّلین تجاوز می بینیم که در میدان جنگ، سعودی ها به هیچ یک از اهداف از پیش اعلام شدۀ خود دست نیافتند و در مقابل موشک های انصار الله به ریاض و ابوظبی رسیده است.

حداقل دو عامل عربستان سعودی را وادار میکند به این جنگ فرسایشی و پرهزینه ادامه دهد: اول فشارهای آمریکا که اصرار دارد این جنگ که به نفع اقتصاد و منافع او در منطقه است ادامه یابد. دوّم حس استکبار و غروری که در سران سعودی وجود دارد به آنها اجازه نمیدهد که خود را در مقابل یک «ملّت پابرهنه» شکست خورده ببینند.

#ألف_یوم_من_العدوان

#save_Yemen

  • سعید حجتی


و  آنها {آمریکا و اسرائیل} مى‏ترسند همان طورى که اسلام در ایران پیروز شد و همه بساط آنها را بر هم زد و منافعشان را از بین برد، همین‏طور اگر در لبنان و فلسطین اسلام به پیروزى برسد، همه بساطشان را در هم پیچد. لذا، همه شیاطین مجتمع‏اند که نگذارند اسلام رشد کند

و ما باید این معنا را در نظر داشته باشیم که باتمام قوا و تا آخرین نفرمان مهیا شویم و در راه خدا جهاد کنیم. دفاع از نوامیس مسلمین و دفاع از بلاد مسلمین و دفاع از همه حیثیات مسلمین امرى است لازم و ما باید خودمان را براى مقاصد الهى و دفاع از مسلمین مهیا کنیم و خصوصاً در این شرایطى که فرزندان واقعى فلسطین اسلامى و لبنان- یعنى، حزب اللَّه- و مسلمانان انقلابى سرزمین غصب شده و لبنان با نثار خون و جان خود فریاد «یاللمسلمین» سر مى‏دهند، با تمام قدرت معنوى و مادى، در مقابل اسرائیل و متجاوزین بایستیم و در مقابل آن همه سفاکیها و ددمنشیها مقاومت و پایمردى کنیم و به یارى آنان بشتابیم و سازشکاران را شناسایى و به مردم معرفى کنیم ..

 امام خمینی

 صحیفه امام ج 20 ص 486

  • سعید حجتی



«جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت‏»

امام خمینی رحمة الله علیه

برای دریافت طرح روی آن کلیک کنید

  • سعید حجتی



#القدس_لنا

برای دریافت طرح روی آن کلیک کنید.

  • سعید حجتی

برای دریافت عکس روی آن کلیک کنید

  • سعید حجتی


  • سعید حجتی



دریافت تصویر
حجم: 291 کیلوبایت


  • سعید حجتی

باسمه تعالی

آمریکا و رژیم صهیونیستی چه نیازی به تغییر پایتخت این رژیم دارند؟

همواره آرزوی صهیونیستها این بوده که قدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کنند ولی به علّت فشار مسلمانان و ضعف خود نتوانستند این کار را انجام دهند. این تغییر همیشه برای آنها هزینه بردار بوده و هست.

به نظر میرسد که بعد از شکست طرح پر هزینۀ صهیونیستها در منطقه (شکست داعش)، آنها به دنبال یک مسکّن برای التیام دردهای این شکست میباشند. آنها که در موضع ضعف هستند نیاز به یک قمارِ تمام عیار دارند تا شاید به موفقیّتی بزرگ دست یابند. همچنین به خیالشان مسلمانان از سال 2011 (که فتنۀ تکفیر شروع شد) مسألۀ فلسطین را از یاد برده اند و مشغول جنگ های داخلی شده اند و حالا بهترین موقع برای تغییر پایتخت است. البته آنها خوب میدانند که این تغییر ممکن است هزینه های زیادی را برای آن ها درست کند، شاید به همین خاطر است که رئیس جمهور آمریکا این طرح را پس از مطرح کردن تا 6 ماه به تعویق می اندازد تا اولاً از التهاب ها کاسته شود و ثانیاً میزان واکنش مسلمانان را به این موضوع مورد بررسی قرار دهند تا در نهایت طرح خود را لغو یا اجرایی کنند.

به هر حال این یک فرصت بسیار خوب است که مسلمانان در تمام دنیا در مسألۀ فلسطین با هم یکصدا شوند و شرّ این غدّۀ سرطانی را یک بار برای همیشه از سر بشریّت کم کنند.

امام خمینی (رحمة الله علیه): اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل میریختند او را سیل میبرد.

  • سعید حجتی


در مجالسی که به مناسبت حضرت فاطمه -علیها سلام- برقرار میشود {عید الزهرا} شایسته است فضایل و مناقب اهل بیت، به خصوص حضرت زهرا -علیهم السلام- بیان گردد؛ و برگزاری مجالس خنده بدون ذکر فضایل آنها خوب نیست؛ زیرا چه بسا با یک کلمه ی مهمل اشخاصی به تردید بیفتند، به خصوص در زمان ما که اهل تسنن در میان ما هستند و چه بسا وسایل ضبط و استراق سمع داشته و  از گفتار و کردار و افراد، و از صحنه ها عکسبرداری کنند، و ممکن است این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد. در این صورت اگر یک قطره ی خون از آن ها ریخته شود، ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.

از راه هایی که مرحوم آقای بروجردی رحمة الله نیز همین راه را میرفتند، همان بیان مشترکات میان ما و عامه {اهل تسنن} و ترک مطاعن و یا لعن و سب آشکار آن هاست. که از جمله حدیث معروف ومشهور بین فریقین یعنی ثقلین است

در محضر بهجت عنوان 198

 

  • سعید حجتی

نصیر خادم گوید: بارها میشنیدم که امام حسن‏ عسکرى‏ علیه السلام با غلامان ترک و رومى و صقالبى خود به لغت خودشان سخن میگفت. من تعجب کردم و با خود میگفتم: این که در مدینه متولد شد و تا (پدرش) ابو الحسن علیه السلام وفات کرد، پیش کسى نرفت و کسى او را ندید (که درس بخواند یا با اهل این لغات مکالمه کند) من این موضوع را پیش خود فکر میکردم که حضرت به من متوجه شدند و فرمودند همانا خداى تبارک و تعالى حجت خود را با سایر مردم در همه چیز امتیاز بخشیده و معرفت و لغات و انساب و مرگها و پیش آمدها را باو عطا فرموده و اگر چنین نبود، میان حجت و محجوج (امام و مأموم) فرق نبود.

أصول الکافی / ترجمه مصطفوى، ج‏2، ص: 440

  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه