جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

۳۱ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

اسناد لانه جاسوسی
رفتن شاه به آمریکا ازمدت ها پیش طرح ریزی شده بود


مؤید این سخن نامه ای است که سایروس ونس، وزیر امور خارجه آمریکا، به سفارت آمریکا در ایران نوشته است. ترجمه نامه ارائه می شود:


از: ایالت واشنگتن( پایتخت ) ؛ 26 جولای 1979

 به: سفارت آمریکا در تهران؛ فوری

موضوع :درخواست های شاه جهت اقامت درآمریکا ( ایالات متحده )

ما در جستجوی این هستیم که به پرسشهای مکرر شاه و درخواست وی برای اقامت درآمریکا جوابگو باشیم. این موضوع از کانالهای مختلف جهت اقامت وی و شهبانو و بقیه فامیلش در آمریکا دنبال می شود ( او می تواند حداقل تا اکتبر در مکزیک اقامت داشته باشد. ) من عقیده شخصی شما را در رابطه با این جا به جایی و اثر آن در مورد سلامت و ایمنی آمریکاییهای ساکن ایران ( مخصوصاً کارمندان آمریکایی سفارت ) و روابط فیمابین ما و دولت ایران احتیاج دارم. اگر مسایل زیر عنوان شود آیا در پاسخ شما تغییری حاصل می شود یا نه:

1ـ اگر شاه از ادعای خود بر تاج و تخت صرف نظر کند.

2ـ شاه اعلام کند که هیچ گونه فعالیت سیاسی به هیچ عنوان نداشته باشد.

ما به این امر واقفیم که راه حداقل کردن مخالفت های با این امر و یا خطرات احتمالی برای آمریکاییان و یا کدر شدن روابط دو کشور در دست بازرگان و دولت اوست. چون این سؤال به طرز حادی در واشنگتن مطرح می باشد.

متشکر خواهم شد اگر این مسئله را با هیچ کدام از کارمندان خود در میان نگذارید.

با تشکر فراوان سایروس ونس

( منبع: اسناد لانه جاسوسی، مقدمه جلد2، ص9 )

  • سعید حجتی


 


 شبهه:

با توجه به سیاق آیۀ تطهیر،همسران پیامبر صل الله علیه و آله هم جزء معنای «اهل البیت» هستند.

جواب:
 این جا نمیتوان از قرینۀ سیاق آیه استفاده کرد.
چون یکی از شروط استفاده از قرینۀ سیاق، نازل شدن تمام قسمت های آیه در زمان واحد است
که در این آیه به دلیل روایات و مسلّمات تاریخی، وجود ندارد.

 

متن آیه:

یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلاَ تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ

فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً ﴿32﴾

وَ قَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَ لاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى

وَ أَقِمْنَ الصَّلاَةَ وَ آتِینَ الزَّکَاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ

إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً ﴿33 احزاب﴾

ترجمه آیه:

اى همسران پیامبر! شما همچون یکى از آنان معمولى نیستید اگر تقوا پیشه کنید؛

پس به گونه‌اى هوس‌انگیز سخن نگویید

که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید! (32)

و در خانه‌هاى خود بمانید، و همچون دوران جاهلیّت نخستین(در میان مردم) ظاهر نشوید،

و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛

خداوند فقط مى‌خواهد پلیدى و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد.

( احزاب 33)

  • سعید حجتی

جانی بین المللی بمباران هیروشیما

ولفرد برچت، اولین خبرنگاری بود که وارد هیروشیما شد. مقاله ای نوشت با عنوان « خبر داغ قرن »:

« هنگام مشاهده ی شهر هیروشیما پس از انفجار اتمی، هیچ چیز جز زمین های مسطح به چشم نمی آمد. تخریب به شکل پودر شدن توأم با سوختن صورت گرفته بود.

اگر دیدن خرابی های مادی شهر، هولناک به نظر می رسید، آثار مخرب انسانی که در بیمارستان شاهدش بودم هزار برابر وحشتناک تر جلوه می کرد ».



بمب اتمی آمریکا در اوت 1945 تا پایان سال، 140 هزار نفر از هیروشیما و 70 هزار نفر از ناکازاکی را به کام مرگ کشاند.

در سال 1980 دولت ژاپن، شرط کرد 2 شاهد غیرخویشاوند برای ثبت رسمی نیاز است و با این که برای بسیاری از قربانیان معرفی شاهد، غیر ممکن بود، 370 هزار نفر به عنوان « قربانی بمب اتم » شناخته شدند. حالا بماند پیامدهای آثار ژنتیکی انفجار اتمی که تا صد سال بعد معلوم می شود.

منبع: به من دروغ نگو ، به کوشش جان پیلجر، مهرداد شهابی و میرمحمود نبوی صص 55-73 )

  • سعید حجتی

اسناد لانه جاسوسی

دید کلی آمریکا از انقلاب اسلامی ایران

درمورد سپاه پاسداران

1ـ این سپاه به عنوان چشم و گوش انقلاب اسلامی عمل می کند و به عنوان نیروی مخصوص امام جهت در هم کوبیدن هر نوع حرکت ضد انقلابی از هر طرف که بر علیه دولت اسلامی باشد وارد عمل می شود.

 

2ـ به عنوان نیروی به موازات ارتش عمل کرده تا اینکه از نظر نیرو هم سطح آنها شود و بتواند از هر نوع انحراف در میان ارتش جلوگیری کند.

3ـ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر کلیه وظایف کمیته امام نظارت داشت تا اینکه مسئله ای غیرقابل حل نماند.

4ـ سپاه پاسداران انقلاب به عنوان یک نیروی حافظ در داخل عمل کرده و همچنین به دیگر نیروهای قانونی داخلی کمک می کند تا اینکه وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند و با کوچکترین اخطار آماده حرکت به هر نقطه ای باشند.

5ـ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نگهبان سرسخت انقلاب اسلامی عمل می کند. این افراد را با شوق وذوق میهن دوستی و روحیه فداکاری اسلامی تعلیم می دهند.

از ساندرز ( از جاسوسان سفارت ) به کوران ( در واشنگتن ) 21مهر85 (تحلیل ارتش ایران )


منبع: کتاب اسناد لانه جاسوسی، جلد 6، قسمت تحلیل های آمریکا درباره انقلاب اسلامی ایران

  • سعید حجتی

اسنادلانه جاسوسی قیام 19 دی مردم قم

تاریخ :5 مارس 1978

اسفند 1356 طبقه بندی: خیلی محرمانه

از: کلایدد.تیلور

 به : مشاور سیاسی ـ جان استمپل

موضوع: ناآرامی های قم و تبریز


آقای بختیان امروز صبح گفت که پسرعمویش که پزشک است در طول تعطیلات آخر هفته با وی دیدار کرده و رویدادهای قم را به وی گزارش نموده است. پسرعمویش گرداننده امور یک کلینیک در قم است و در آغاز اظهار داشت که تعداد کشته شدگان ناآرامی های قم حدود400 نفر می باشد.



وی گفت که سخنگویان دولت پس از شورش های تبریز برای یک آیت الله در قم پیامی آورده بودند ٬مبنی براینکه اعلیحضرت مدت 5 روزاست که به خواب نرفته است ودر پاسخ ٬آیت الله قم گفته بود”به او بگویید که ما 50 سال است که نخوابیده ایم“ 


بنابه گفته این پزشک یکی از علل ناآرامی های قم این است که آیت الله ایرانی که در عراق در تبعید به سر می برد به پایان شانزده سال تبعید خود رسیده و در مورد بازگشت وی سؤالاتی مطرح شده که ریشه تمام این اغتشاشات می باشد.

سند شماره 8

(منبع: کتاب شصت و یکم اسناد لانه جاسوسی، سند هشتم، ص 789)

  • سعید حجتی

رحلت حضرت فاطمۀ معصومه سلام الله علیها تسلیت باد

زندگی نامه ایشان در ادامۀ مطلب ...

  • سعید حجتی

داستان قیام خونین مردم قم در 19 دی

عکس العمل رژیم, نتایج و پیامدهای قیام نوزدهم دی


چکیده

رحلت مرموز آیت الله مصطفی خمینی فرزند امام (قدس سره) در آبان 1356، شتاب خاصی به حرکت انقلاب اسلامی بخشید. مجالس یادبود متعددی برگزار شد که پایان هرکدام از آن ها، شروع تظاهراتی علیه رژیم شاه بود. تظاهراتی که امام رحمة الله علیه را رهبر حرکت اسلامی جامعه معرفی می کرد. از این رو شاه تصمیم گرفت چهره امام را نزد مردم خراب کند؛ به دستور او یادداشتی در روزنامه اطلاعات چاپ شد که در آن ضمن انکار برخی احکام الهی، به امام خمینی توهین شده بود.

در واکنش به این نوشته، طلاب روز 18 دی درس را تعطیل کردند و به تظاهرات پرداخته، در مقابل دفتر مراجع تجمع کردند.


به تبع روحانیون و به حمایت از آن ها، روز 19 دی بازاریان مغازه ها را تعطیل کردند و تظاهرات گسترده ای علیه رژیم شاه برگزار شد. اسلحه ها به طرف مردم نشانه رفت و به دستور مزدوران شاه، شلیک گلوله آغاز شد و مردم به زمین ریختند.

این قیام قهرمانانه به دفاع از امام امت، نتایج شایانی داشت:

نتایج و پیامدهای قیام نوزدهم دی

سازش شاه و کارتر و تو خالی بودن شعار فضای باز سیاسی شاه را به مردم نشان داد.

ثابت کرد که شاه از حرکت مذهبی – سیاسی به رهبری روحانیت وحشت دارد.

متحجرین حوزه ها و کسانی که مروج جدایی دین از سیاست بودند به انزوا رفتند.

ماهیت رژیم ضد مردمی شاه را برای بسیاری آشکار کرد. از آن پس بود که شعار « مرگ بر شاه» شعار اصلی و تکیه کلام توده های انقلابی شد.



  • سعید حجتی

خیلی از مسلمانان اصلاً نمی توانند قرآن را بخوانند.

خیلی از آنهایی که بلدند بخوانند، معنی آن را نمی دانند.

خیلی از آنهایی که معانی آن را بلدند تفسیر و توضیحش را بلد نیستند.

خیلی از آنهایی که تفسیر را بلد هستند به آن عمل نمی کنند.

خیلی هایی که عمل می کنند اخلاص ندارند.

«و المخلصون فی خطر ٍعظیمٍ».

  • سعید حجتی

مختصری از زندگی نامه امام حسن عسکری(ع)

امام عسکرى، یازدهمین پیشواى شیعیان، در سال 232 ه . ق چشم به جهان گشود.(1) پدرش امام دهم، حضرت هادى(علیه السلام) و مادرش بانوى پارسا و شایسته، «حُدَیثه»، است (2) که برخى، از او به نام «سوسن» یاد کرده اند. (3) این بانوى گرامى، از زنان نیکو کار و داراى بینش اسلامى بود و در فضیلت او همین بس که پس از شهادت امام حسن عسکرى(علیه السلام) پناهگاه و نقطه اتّکاى شیعیان در آن مقطع زمانى بسیار بحرانى و پر اضطراب بود. (4)
از آنجا که پیشواى یازدهم به دستور خلیفه عباسى در « سامرّاء»، در محله «عسکر» سکونت (اجبارى) داشت، به همین جهت «عسکرى» نامیده مى‏ شود. (5)
از مشهورترین القاب دیگر حضرت، «نقى» و «زکى» (6) و کنیه‏ اش «ابو محمد» است. او 22 ساله بود که پدر ارجمندش به شهادت رسید. مدّت امامتش 6 سال و عمر شریفش 28 سال بود، در سال 260 ه به شهادت رسید و در خانه خود در سامرّاء در کنار مرقد پدرش به خاک سپرده شد. (7)
امام عسکرى (علیه السلام) در مدت کوتاه امامت خویش با سه نفر از خلفاى عباسى که هر یک از دیگرى ستمگرتر بودند، معاصر بود، این سه تن عبارتند از:
1 - المعتزّ بالله (252 - 255)
2 - المهتدى بالله (255 - 256)
3 - المعتمد بالله (256 - 279)
خلفاى عباسى که روز نخست به نام طرفدارى از علویان و به عنوان گرفتن انتقام آنان از بنى امیه قیام کردند، آنچه را که قبلاً به مردم وعده داده بودند، نادیده گرفته و مانند خلفاى بنى امیه و بلکه بدتر از آنان ستمگرى و خود کامگى را آغاز کردند. (8)

پیوست:

1. کلینى، اصول کافى، تهران، مکتبه الصدوق، 1381 ه . ق، ج 1، ص 503؛ شیخ مفید، الارشاد، قم، مکتبه بصیرتى، ص 335؛ ابن شهر اشوب، مناقب آل ابى طالب، قم، کتاب فروشى مصطفوى، ج 4، ص 422؛ طبرسى، أَعلام الورى، الطبعه الثالثه، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ص 367. مسعودى و على بن عیسى أَربلى تولد حضرت را در سال 231 دانسته‏ اند.

شیخ مفید، همان کتاب، ص 335؛ طبرسى، همان کتاب، ص 366.2

3.کلینى، همان کتاب، ص 503؛ على بن عیسى أَربلى، کشف الغمّه، تبریز مکتبه بنى هاشمى، 1381 ه . ق، ص 192.

4.وکانت من العارفات الصالحات وکفى فى فضلها انّها کانت مفزع الشیعه بعد وفاه أبى محمد (حاج شیخ عباس قمى، الأنوار البهیه، مشهد، کتابفروشى جعفرى، ص 151).

5. صدوق، علل الشرایع، قم، مکتبه الطباطبائى، ج 1، باب 176، ص 230 - نیز صدوق، معانى الأخبار، تهران، مکتبه الصدوق، مؤسسه دار العلم، 1379 ه . ق، ص 65.

6.ابو جعفر محمد بن جریر الطبرى، دلائل الامامه، الطبعه الثالثه، قم، منشورات الرضى، 1363 ه . ش، ص 223

7.شیخ مفید، الارشاد، قم، مکتبه بصیرتى، ص 345؛ شیخ عبدالله الشبراوى، الاتحاف بحبّ الأشراف، ط 2، قم، منشورات الرضى، 1363 ه . ش، ص 178 – 179.8.گردآوری از کتاب: سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(علیه السلام)، قم، 1390ه.ش، ص 615


  • سعید حجتی

باسمه تعالی

به مناسبت 17 دی ماه سالروز کشف حجاب در ایران

نگاهی به واقعۀ کشف حجاب در ایران


چکیده مطلب:

ـ حجاب جزء سنتهای کهن و یکی از شاخص های فرهنگی ایرانیان بوده است.

ـ‌ سیاسیون « نوگرا» و « منور‌الفکر» گام‌هایی در حذف پوشش اسلامی بانوان و

اشاعه بی‌حجابی در جامعه برداشتند.

ـ تغییر لباس و کشف حجاب در عصر رضاشاه مختص به ایران نبود

بلکه کشورهایی مانند ترکیه، مصر، افغانستان و الجزایر نیز از این تهاجم فرهنگی در امان نبودند.

ـ‌ رضا شاه در 22 اردیبهشت 1314 «جمعیت زنان آزادیخواه ایران» را

تحت ریاست شمس پهلوی به عنوان گام تازه‌ای برای پیشبرد روند بی‌حجابی در کشور تأسیس کرد.

ـ کشف حجاب به معنای "تجاوز به خصوصی‌ترین حریم زندگی مردم".

ـ پس از سقوط رضا شاه، ظاهراً قید اجبار از کشف حجاب برداشته شد.

  • سعید حجتی

عالم انقلابی، خار چشم ظالم

چون مردم در عصر قاجار پناهگاه مطمئنی برای دادخواهی نداشتند، اماکن مقدس و منازل علما محل دادخواهی آن ها قرار گرفت. نقل است که مرحوم کلباسی از علمای به نام عصر فتحعلی شاه، خانه ی خود و بعضی از شاگردانش را « بست » قرار داده بود و هرکس مورد آزار و اذیت قرار می گرفت، فورا به یکی از این خانه ای پناه می برد. حاکم اصفهان به حاجی کلباسی پیغام داد که خواهش می کنم معین فرمایید که بست شما از کجا تا کجاست و تا کی ادامه خواهد داشت؟ زیرا دست و بال مأموران ما به کلی بسته شده است.


مرحوم کلباسی در جواب پیغام داده بود که بست، بست من نیست. بست امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و این که از کجا تا کجاست، از مغرب تا مشرق است و این که فرمودید تا کی ادامه خواهد یافت، تا روز قیامت. تا ظلم تو هست، بست ما هم هست. ( کتاب تاریخ معاصر ایران، نوشته دکتر نجفی، حقانی و نامدار، ص 112 )


علمای انقلابی همواره در طول تاریخ، خار چشم ظالمان بوده اند و پناهگاه و امید مظلومان. روش عالم نماهای سازشکار را ندارد که ظالم را با وصف « بسیار باادب » و مانند آن می ستایند تا آب خوردن و نانی بگیرند.

  • سعید حجتی

باسمه تعالی

متن شبهه: در یک جایی از نهج البلاغه آمده است: حق را بشناس تا با آن بتوانی اهل حق را بشناسی (اعرف الحق تعرف اهله) و در جای دیگر آمده است: شما نمیتوانید حق را بشناسید مگر آن که قبلاً اهل حق را شناخته باشید.(خطبه147)

آیا این دو مطلب با هم تناقض ندارند؟!!

جواب: ممکن است در ظاهر تناقضی وجود داشته باشد ولی با کمی تأمّل مشکل  این طور حل میشود که این دو جمله برای دو مرحله ی متفاوت از شناخت حق میباشند ...

جواب کامل در ادامه ی مطلب

  • سعید حجتی

چرا دادگاه سران فتنه برگزار نمی شود؟

چکیده

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه: « به حسب اصل 176 قانون اساسی، شورای امنیت ملی وظایفی دارد. حصر سران فتنه مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است و براساس مصالح نظام و بر حسب وظایف این شورا تصویب شده و کاملا درست و قانونی است. این مصوبه جلوی تحرک و تحریک فتنه گران برای فتنه های آینده را گرفت. هر گاه مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر سران فتنه تغییر یابد، دستگاه قضایی آماده برگزاری دادگاه سران فتنه است. ( منبع: خبرگزاری فارس )


یکی از وظایف این شورا در اصل 176 قانون اساسی « تعیین سیاست های امنیتی دفاعی کشور در محدوده ی سیاست های کلی تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری » است.

براساس این اصل، شورای امنیت می تواند سیاست امنیتی کشور را در مسائلی که رخ می دهد تعیین نماید و تعیین حکم حصر  برای سران فتنه، از این موارد است.


 

توضیح کامل تر در ادامه مطلب


 

  • سعید حجتی

بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او درباره‌ی شماچه فکری دارد، بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد؛ این بصیرت است. توقّع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این بصیرت را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت را دارند؛ تعجّب است! مردم معمولی و توده‌های مردم این بصیرت سیاسی را دارند [امّا] بعضی از نخبگان ما با تکیه بر توهّماتی که دارند، این بصیرت را ندارند.

بیانات در دیدار مردم اصفهان، 26/8/95



بفهمیم که چه کسی دارد ما را به کجا میبرد، به کجا دعوت میکند، به کجا میکشانَد. آیا به سمت اهداف اسلامی داریم حرکت میکنیم؟ به سمت تدیّنِ روزافزون جامعه داریم حرکت میکنیم؟ یا آن‌چنان‌که دشمن مایل است، به سمت بی‌مبالاتی بیشتر حرکت میکنیم، به سمت دلباختگی بیشتر به اقطاب  مخالف دین داریم حرکت میکنیم. آن بصیرت سیاسی، این است. 

بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران 31/5/95


  • سعید حجتی

جرم سران فتنه چیست؟ ( مواد قانونی تخلف شده در هر جرم، در انتهای پیام آمده است )

1. در یکی از نخستین بیانیه‌های «میرحسین موسوی»، از کلماتی همچون «شعبده‌بازی دست‌اندرکاران انتخابات و صداوسیما»، «صحنه‌آرایی خطرناک»، «متصدیان بی‌امانت»، «توجیه‌گران دروغگو»، «متقلبان»، «خائن به آرای مردم»، «برنامه‌ریزی پشت پرده برای دستکاری در انتخابات» و... استفاده شد. این کلمات هتک حرمت مقامات مسئول در انتخابات به شمار می‌رود که موضوع مواد ۶۰۹،۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است.

2. از سوی دیگر برپایی تظاهرات غیر قانونی و ایراد سخنان خلاف واقع علیه نظام و ایراد اتهامات متعدد در سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها از سوی «سران فتنه» مانند «طرح بازی بزرگ توسط مقامات»، «حاکمیت دروغ و استبداد»، «روند پرمخاطره»، «تخلفات و کارشکنی‌های متعدد و نارسایی‌های گسترده»، «تزلزل ارکان نظام»، وجود «توجیه‌گران دروغگو» در نیروهای مؤثر نظام، «برخوردهای غیرقانونی و خشونت‌بار با منتقدان» منجر به مصدومیت و شهادت هموطنان، «اقدامات وحشیانه در کشتار مردم»، «برخوردهای سبعانه» و «حمله به بانکها و ادارات و اموال مردم توسط اصحاب»، «تقلب و دروغ برای تکمیل طرح خود» هم مباشرت در تبلیغ علیه نظام اسلامی به حساب می‌آید و هم با فراهم آوردن خوراک تبلیغاتی برای شبکه‌های خبری رسانه‌های خارجی و دشمنان نظام آنان را در ارتکاب این جرم معاونت می‌کند‌.

3. همچنین مباشرت و معاونت در اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی و ممانعت از کسب و کار با توجه به تجمعات بدون مجوز قانونی، از دیگر جرایم سران فتنه است.

4. مهمترین جرم و اتهام «سران فتنه» مربوط به سلب امنیت از مردم از راه اغتشاش است. اغتشاشاتی که در آنها از انواع سلاح‌های دست ساز گرم مانند «کوکتل‌مولوتف» و سلاح‌های سرد مانند قمه و چاقو استفاده شد. البته این موارد جدا از کشف اسلحه از برخی دستگیرشدگان در تجمعات غیرقانونی است که حتی شامل نارنجک جنگی نیز می‌شود! معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض مطابق ماده ۱۸۳ قانون مجازات اسلامی است.

متن مواد قانون تخلف شده در این چهار جرم، در ادامه مطلب بیان شده است.


  • سعید حجتی

باسمه تعالی

می خواهم گرگی نباشد تا بره ها مضطرب نشوند

در ابتدای صدارت امیر کبیر، که استقلال و خودنافروشی در مقابل بیگانگان عامل قتلش بود، حاکم بروجرد و لرستان درباره ی امنیت موجود در منطقه ی خود به امیر گفت: قربان، به قدری امن و عدالت برقرار است که گرگ و بره با هم آب می خورند.

امیر پاسخ داد: می خواهم ولایت آن چنان امن و آسوده باشد که گرگی نباشد تا از خیال او بره مضطرب شود و نیاساید.

 

منبع: کتاب تاریخ معاصر ایران، دکتر موسی نجفی، موسی حقانی و مظفر نامدار، ص 50

آنچه مایه فخرو مباهات تاریخ به امیرکبیر است، بیگانه ستیزی و مبارزه با رشوه خواری و جیره خواری آقازاده ها از دربار است.

می خواست شر گرگ ها را از سر مردم کم کند؛ گرگ های داخلی و خارجی را. دلواپس بود، دلواپس بره ها.

آخرش چه شد؟؟ توانست؟

آقازاده ها و جیره خوارهاشان، تبدیلش کردند به بزرگ ترین خائن به کشور؛ کسی که با ذخایر حکومت درافتاده؛ سیاه نمایی می کند؛ می خواهد درب های پیشرفت را با کم کردن نفوذ فرنگیان در کشور، به روی کشور ببندد ...

آن قدر به او تهمت زدند تا حکم عزلش را از شاه خائن گرفتند؛ به آن راضی نشدند؛ چشمان تیزبینش را برای همیشه بستند تا پیشرفت آن ها را نبیند؛ تا آسوده خون بره ها را بمکند.

این جریانِ تاریخ است؛ ادامه دارد ...

 

  • سعید حجتی

آیا پاره کردن پرچم آمریکا، به بهانه ی استکبار ستیزی کار درستی است؟


پرچم هر کشور نماد ملت و دولت آن کشور است. و ما می گوییم جنگی با ملت آمریکا ندارم. پس چرا پرچم آمریکا را پاره می کنیم و آتش می زنیم؟ آیا کار درستی است؟ مبنای آن چیست؟



باید توجه کرد که:

اولا پرچم در عرصه ی بین المللی نماد ملت نیست، نماد کشور است. یعنی در عرصه ی بین المللی، پرچم آمریکا مثلا، پرجم یک کشور و یک دولت است نه نماد یک ملت.

ثانیا: یک بحث در این رابطه حقوقی است و یک بحث سیاسی.

از نظر حقوقی این قبیل کارها اصلا درست نیست و مسئولیت بین المللی دارد. همانطور که تسخیر لانه ی جاسوسی مسئولیت حقوقی داشت.

اما جنبه ی دیگر آن سیاسی و انقلابی و هویتی است. همان جنبه ای که تسخیر لانه ی جاسوسی را ارزش می بخشید.

یعنی ما با پاره کردن پرچم آمریکا به همگان اولا می گوییم: ما زیر یوغ این کشور که خود را کدخدا و ابر قدرت می داند نیستیم و کاملا مستقلیم. این کشور و این پرچم در کشور ما ابهت ندارد و از آن ترسی نداریم.

ثانیا می گوییم ما آن تفکری که این پرچم نماد و بیان گر آن است را قبول نداریم. ما سرمایه داری و سیاست های دولت آمریکا را قبول نداریم.

و اگر مردم آمریکا بگویند: ما سیاست های دولت را قبول نداریم اما شما با این کار به ما اهانت می کنید، به آن ها می گوییم: اگر قبول ندارید، به آن ها اعتراض کنید و در مقابل آن ها بایستید تا سیاست های ناحق خود را دنبال نکنند، ما نیز به دولت، پرچم و کشور شما توهین نمی کنیم؛ دلیلی ندارد توهین کنیم.

اگر با آن ها مقابله نمی کنید، یعنی این تفکر و اهل آن را قبول دارید و با آن ها همراهید، پس با شما هم جنگ داریم، نه تنها دولت شما.

شترسواری دولا دولا نمیشه!!

  • سعید حجتی

باسمه تعالی



برای معرفی کتاب ها به ادامۀ مطلب بروید

  • سعید حجتی

چکیده

کم بصیرتی خودی ها

قلم را باید افتاده و دست بر سینه از کنار نام پرهیبتش عبور داد؛ عظمتش چشم دشمنانش را نیز خیره می کرد. چنان قدرتمند و اثر گذار بود که معاویه او و عمار را بازوان علی علیه السلام می دانست. مولایش در وصف او نوشت که « مردم مصر! من شما را بر خود برگزیدم که او را برای شما فرستادم ». یعنی من بیش از شما به او نیازمندم؛ مالک اشتر.

ولی بحر علی علیه السلام چنان ژرف است که گاه چون مالکی هم به عمق آن نمی رسد.

امیرالمومنین علیه السلام پس از گرفتن حکومت، اکثر کارگزاران متخلف دوران عثمان را عزل کرد تا رسید به ابوموسی اشعری، حاکم کوفه.

جناب مالک با اصرار با عزل او مخالفت کرد. حضرت امیر برخلاف نگرانی و بدبینی و بی اعتمادی به ابوموسی، به جهت اصرار مالک و حفظ احترام و سخن او، از عزل ابوموسی منصرف گشت تا زمانی برسد که مالک، از باطن ابوموسی و نفاق او آگاه گردد.

حضرت علی علیه السلام وقتی برای جنگ جمل به ابوموسی نامه نوشت و نیرو خواست، او آن جنگ را فتنه خواند و مردم را از همراهی با حضرت بازداشت. امام علی علیه السلام، خودِ مالک را به همراه ابن عباس فرستاد که او را وادار به اعزام نیرو کنند ولی فایده نکرد.

اینجا بود که باطن ابوموسی برای مالک هم رو شد و زمینه ی عزل ابوموسی آماده گشت.

این ماجرای تاریخی، نشان می دهد که بیدار کردن خواص از خواب غفلت، پرهزینه تر و بسیار مشکل تر از سایر اقشار است و همچنین بیانگر این مطلب است که گاهی حاکم اسلامی از برخی کارگزاران و مسئولین رده بالای خود ناراضیست ولی به جهت مصالح مهم تری، مجبور به ابقاء آن هاست. چرا که عزل آن ها می تواند ضربات سنگین تری به جامعه وارد نماید.


  • سعید حجتی

باسمه تعالی

هدف آمریکا از کودتای 28 مرداد 1332 چه بود؟؟

تا قبل از کودتای آمریکایی - انگلیسی 28 مرداد 1332 شمسی، نفت ایران توسط شرکت نفت ایران و انگلیس غارت می شد. پس از کودتا از آنجا که آمریکایی ها خواهان سهمی از نفت ایران بودند، کنسرسیومی متشکل از پنج شرکت آمریکایی، یک شرکت فرانسوی، یک شرکت هلندی و شرکت نفت انگلیس برای مذاکره با دولت ایران تشکیل شد. قراردادی که بین حکومت پهلوی و این شرکت ها منعقد شد، به قرارداد کنسرسیوم یا قرارداد فروش نفت و گاز معروف گردید.

محمد رضا پهلوی که سلطنت خود را مدیون آمریکایی ها می دانست، اظهار امیدواری کرد که « کنسرسیوم به تمام منابع نفتی ایران که خواستار آن بود، دست بیابد » چرا که آن ها به وی قول داده بودند از سلطنت او حمایت خواهند کرد.

قرارداد کنسرسیوم آشکارا با منافع ملت ایران و قانون ملی شدن صنعت نفت در تضاد بود. آیت الله کاشانی در زمره ی اولین کسانی بودند که با این قرارداد در سال 1333 شمسی مخالفت کردند. دکتر مصدق نیز با ارائه ی لایحه ی فرجامی خود به دیوان عالی کشور، این قرارداد را مورد انتقاد قرار داد.

 

منبع: کتاب تاریخ معاصر ایران؛ مولفان: دکتر موسی نجفی، موسی حقانی و مظفر نامدار. ص 217

 

  • سعید حجتی

هدایت به بالای صفحه