جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی


باسمه تعالی

طبق فرمایش پیامبر اسلام علیه السلام ما اگر  به قرآن و به اهل بیت علیه السلام  باهم تمسک کنیم، گمراه نمیشویم.

در این حدیث میبینیم گروهی چگونه با  اکتفاء به تمسک قرآن کریم گمراه شده اند:

متن حدیث:

... و فیهم قوم یزعمون أن الحسین بن علی صلوات اللَّه علیهما لم یقتل و أنّه القی شبهة على حنظلة بن سعد الشامیّ و أنّه رفع إلى السماء کما رفع عیسى بن مریم علیه السلام و یحتجون بهذه الآیة وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا فقال کذبوا علیهم غضب اللَّه و لعنته و کفروا بتکذیبهم النبیّ صلّى اللَّه علیه و آله و سلم فی إخباره بأن الحسین علیه السلام سیقتل و اللَّه لقد قتل الحسین بن علی صلوات اللَّه علیهما و قتل من کان خیراً من الحسین أمیر المؤمنین و الحسن بن علیّ علیهما السلام و ما منا الا مقتول و انی و اللَّه لمقتول باغتیال من یغتالنی أعرف ذلک بعهد معهود إلیّ من رسول اللَّه أخبره به جبرئیل عن ربّ العالمین.

فاما قوله عزّ و جلّ‏ وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا فانه یقول لن یجعل اللَّه لکافر على مؤمن حجة و لقد أخبر اللَّه تعالى عن کفّار قتلوا نبیین بغیر حقّ و مع قتلهم إیاهم لن یجعل اللَّه لهم على أنبیائه سبیلًا من طریق الحجة.

(تفسیر صافی آیه 141 سوره مبارکه نساء)

مضمون حدیث:

... راوی به امام رضا علیه السلام میفرمایند:

در کوفه گروهی هستند که میپندارند که امام حسین علیه السلام کشته نشده است ... و او به بهشت رفته است همان طور که حضرت عیسی علیه السلام رفته است و به این آیه استدلال کرده اند

لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلا (و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطى نداده است).

امام رضا علیه السلام فرمودند:

دروغ گفته اند، غضب خداوند و لعنتش بر آنها باد.به خاطر این دروغ، کافر شده اند.پیامبر صل الله علیه و آله این موضوع (شهادت امام حسین علیه السلام) را خبر داده اند. قطعا حسین بن علی علیهما السلام کشته شده است و کسانی که بهتر از او بوده اند، مثل امیرالمومنین و امام حسن علیه السلام نیز کشته شده اند و هیچ یک از ما اهل بیت نیست مگر این که به شهادت میرسد و به خدا سوگند من هم کشته خواهم شد. این موضوع بوسیله ی عهدی معهود از رسول خدا و ایشان از جبرئیل و جبرئیل از طرف خداوند متعال به من خبر داده شده است.

اما این سخن خداوند که میفرمایند: لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلا (و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطى نداده است)، به این معناست که خداوند، برای کافر حجتی را علیه مومن قرار نمیدهد.

و خداوند در قرآن از قتل پیامبران توسط کافران خبر داده است. با این حال خداوند برای کافران علیه مومنان راه احتجاجی نمیگذارد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه