جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

اسناد لانه جاسوسی بازگشت به آشیانه

پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ


اسناد لانه جاسوسی

بازگشت به آشیانه

آیا دولت آمریکا موافق رفتن شاه به آمریکا بود؟؟

آیا شاه به دلیل بیماری به آمریکا رفت؟ یا بیماری بهانه بود برای توجیه اسکان شاه در آمریکا؟

 

مطابق اسناد مکشوفه از این جاسوسخانه در اوایل مردادماه امسال (1358 ) مکاتبات مهمی پیرامون پذیرفتن شاه ازجانب آمریکا انجام شده است و دولت آمریکا مترصد یافتن بهترین موقعیت جهت تحقق این امر بوده است؛ عین سند به دست آمده ارائه می گردد.

دوم اوت 1979 ( مطابق 11مرداد 1358)

محرمانه. فقط چشمها

محرمانه - حساس

 نقشه برای آمدن شاه به آمریکا ( ایالات متحده )

این ورقه شامل بعضی نکات مهم است که درطراحی برنامه ما در مورد تمایل شاه به آمدن به ایالات متحده باید در نظرگرفته شود. ما معتقدیم که سه سؤال جامع مطرح است:

1. چه اوضاع واحوال جدیدی می تواند تغییر سیاست دولت ایالات متحده { راجع به بازگشت شاه به آمریکا } را بجا معرفی کند. 2. چه شرایطی قبل از ورود شاه به اینجا از او خواسته شود. 3. چه ترتیباتی برای تأمین حفاظت پرسنل سفارتخانه داده شود.

1 - اوضاع واحوال جدید

دولت موقت ایران برنامه ای برای تعیین یک قانون اساسی جدید و انتخابات دولت بعدی ترتیب داده است. حتی با تمام تأخیرات غیرقابل اجتناب، این برنامه تاپایان سال 79 عملی خواهد شد. وقتی که این کار انجام شد، ما به دولت جدید اطلاع خواهیم داد که مایلیم مـواردی را کـه قـبلاً نتیجه گیری شده، مورد بررسی دوباره قرارداده و تصفیه حساب کنیم. یکی از این موارد موقعیت شاه است. ما می توانیم به دولت اطلاع دهیم که در مقابل فشارهای شدید در مورد آمدن شاه به آمریکا مقاومت کرده ایم٬ چون نمی خواسته ایم مسایل بغرنج تازه ای برای دولت موقت ایران پیش بیاید یا تلاش های ما در جهت ایجاد روابط نوینی دچار اشکال شود.حالا که دولت جدید و با ثباتی تشکیل شده و مورد تأیید قرار گرفته، مقتضی است اجازه ورود شاه به آمریکا داده شود.

دولت ایران این را نخواهد پسندید ولی بهتراست که راجع به مسئله چندان سروصدایی نشود. این بحث با دولت جدید ایران پس از 2ـ3 هفته که از تشکیل آن گذشت، یعنی چند روز قبل از ورود شاه به آمریکا انجام خواهد شد. در این میان ما باید شروع کنیم تا آمادگی لازم را به ایرانی ها بدهیم که در مورد ورود شاه، ما تحت فشارهای شدید بوده ایم. فشارهایی که به رغم سیاست درهای بازمان تحمل کرده ایم. ما باید سیاست خود را در مورد شاه قبل از ژانویه به جهت مثبتی تغییر دهیم. در این مورد بحثی با اعضای کنگره خواهیم داشت تا نشان دهیم که ما سعی کرده ایم و امیدوار بوده ایم که مسئله را بطور موفقیت آمیز حل کنیم. این اقدامی است که فشارها را کاهش می دهد. به هرحال این عمل احتمال افشای مذاکراتی را که با دولت موقت ایران خواهیم داشت، قبل از اینکه آماده باشیم، افزایش می دهد.

2ـ شرایط

اساساً در توضیح موقعیت ما به ایرانی ها، اگر شاه بخواهد از تاج و تخت شاهی خانواده اش صرف نظر کند کمک بسیار مؤثری خواهد بود. معتقدیم که احتمال انجام این امر بشدت کم است ولی این ایده را از طریق واسطه های قابل اطمینان می شود با او مطرح کرد و اگر شاه قبول نکرد باید این مسئله را برای اذهان عمومی کاملاً روشن کنیم که هرگونه ادعای خانواده وی نسبت به سلطنت بی اعتبار خواهد بود و بعد بطور خصوصی این مطلب را با شاه و دوستانش روشن خواهیم کرد که ما هیچ اقدام ضد انقلابی را که ناقض قوانین دولت آمریکا یا سیاست مرسوم در رابطه با فعالیت های سیاسی و اشخاصی که ویزای موقت دریافت می کنند باشد، تحمل نمی کنیم.

3ـ امنیتی

خطرگروگان گیری { کارکنان سفارت آمریکا } باقیست. وقتی اجازه ورود شاه صادر شود باید گارد امنیتی آمریکایی اضافی برای سفارت در نظر بگیریم تا پرسنل طراز اول ( key ) ( اسم رمز ) را از هر نوع خطر تا برطرف شدن دوره مخاطره آمیز حفظ نماییم.

 

منبع: کتاب اسناد لانه جاسوسی؛ یازده جلدی، دفتر انتشارات اسلامی، وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ جلد اول؛ صص 3 5

 

نکات:

ریاکاری و دروغ گویی دولت آمریکا در این سند به خوبی قابل مشاهده است؛ آن ها می خواهند شاه را به آمریکا ببرند اما چون می دانند مردم و مسئولین ایران تحمل آن را ندارند، به دنبال ایجاد زمینه و بهانه ای هستند و قبل از آن کاری انجام نمی دهند؛ اما می خواهند از این زمینه برای جلب اعتماد دولت موقت استفاده کنند و راه نفوذ را بگشایند. « مامی توانیم به دولت اطلاع دهیم که درمقابل فشارهای شدیددرموردآمدن شاه به آمریکامقاومت کرده ایم٬ چون نمی خواسته ایم مسایل بغرنج تازه ای برای دولت موقت ایران پیش بیاید ». یعنی ممانعت ما از آمدن شاه به آمریکا به منظور ایجاد نشدن مشکلات تازه برای دولت ایران بوده است!

 آن ها به راحتی دروغ می گویند و اساسا برنامه ریزی می کنند که در آینده با چه دروغ هایی اهداف خود را تأمین نمایند.

این سند اشاره ای به جنگ روانی آمریکایی ها با مردم ایران دارد؛ آنجا که می گوید: « مابایدشروع کنیم تا آمادگی لازم رابه ایرانیهابدهیم که درموردورودشاه٬ماتحت فشارهای شدیدبوده ایم.فشارهایی که به رغم سیاست درهای بازمان تحمل کرده ایم ».

یعنی قبل از این مذاکرات باید زمینه ی پذیرش اقامت شاه در آمریکا را در مردم ایران ایجاد کنیم.

دلیل این که آمریکایی ها به دنبال اقامت شاه در آنجا هستند، حمایت از شخص شاه نیست؛ آن ها می خواهند از یک عامل ضد ایرانی حمایت کنند تا معاندین بعدی دلگرم به حمایت آمریکا باشند؛ علاوه بر این، حجم هنگفت طلا و جواهرات و پول هایی که شاه و عواملش با خود بردند، سرمایه ی مغتنم و خوبی برای اقتصاد آمریکا به حساب می آمد. شاهد این ادعا آن قسمت از سند است که می گوید شاه نیز موظف است شرایط را برای حضورش در آمریکا آماده کند حتی اگر لازم است، از سلطنت و پادشاهی اش کناره گیری کند. اگر این کار را نکند، اجازه اقدامات ضدایرانی را به او نمی دهیم و برای اذهان عمومی کاملاً روشن می کنیم که هرگونه ادعای خانواده وی نسبت به سلطنت بی اعتبار است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه