جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

جِهاد کبـــــیر

و جاهدهُم به جِهاداً کبیراً

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
+ این وبلاگ تلاش میکند بیانگر اصول و اندیشه های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد.
+ لطفاً برای استفادۀ راحت تر از مطالب، از فهرست مطالب استفاده کنید.
+ در صورت تمایل میتوانید مطالب این وبلاگ را با ذکر یک صلوات، در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار حديث حق

تقویم شمسی

اسناد لانه جاسوسی چه مطالبی را فاش کرد؟؟

يكشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ق.ظ

باسمه تعالی

اسناد لانه جاسوسی، چه اطلاعاتی را فاش کرد؟؟

13 آبان 1358؛ روز شکست نهایی شیطان بزرگ در ایران.

سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، در واکنش به پناه دادن شاه ملعون توسط آمریکا تسخیر شد؛ سفارتی که لحظه لحظه فعالیتش برای نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، خسارت بود؛ این را باقیمانده اسنادی می گوید که از آنجا کشف شد.

این اقدام دانشجویان خط امام را، شخص امام ره با عبارت « انقلاب دوم » تأیید کرده و ستودند و عمق رضایت خود را از عمل آنان، با این پیام بیان کردند که « شما می بینید که الان مرکز فساد آمریکا را جوان ها رفته اند گرفته اند و آمریکایی هایی هم که آنجا بودند، گرفتند و آن لانه فساد را به دست آوردند و امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند و جوان ها مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ».

دانشجویان پیرو خط امام، پس از تسخیر سفارتخانه و کشف اسناد، بیست اعلامیه منتشر کردند و ماهیت این جاسوس خانه و اسناد مکشوف از آن را فاش نمودند. در ادامه قسمتی از بیانیه های دانشجویان و چند محور از موضوعاتی که اسناد در رابطه با آن ها هستند، بیان شده است:

1. تمامی اسناد مهم درسفارت متمرکز و طبقه بندی شده بود و در حین اشغال سفارت، کارکنان مزدور در سفارت توانستند طبق برنامه از قبل تعیین شده با استفاده از دستگاههای برش وخرد کننده کاغذ، پرونده ها و حافظه ها و نوارهای کامپیوتری را از بین ببرند که بقایای غیرقابل استفاده آنها به صورت خرده کاغذ و کاغذ رشته رشته شده موجود است. اسناد باقیمانده دارای مشخصات زیراست:

الف) بعضی از اسناد مهم باقی مانده کاملاً سری بوده و با حروف رمزنوشته شده است.

ب) بسیاری از اسناد، دنباله دار و سیستماتیک است و احتیاج به زمانی طولانی جهت کشف ارتباط بین آنها دارد.

 ج) بسیاری از اسناد احتیاج به تخصص های نظامی واطلاعاتی دارد که از قدرت ما خارج است. لذا با توجه به نکات فوق برداشت کردن از اسناد و اطلاعات به دست آمده بعد از کوشش های فراوان توانسته است به نتیجه مطلوب برسد.

2. طبق اسناد به دست آمده دراین سفارتخانه اطلاعات دقیقی راجع به شخصیت های مختلف انقلاب و سازمان های سیاسی ـ نظامی جمع آوری شده و به شکل پرونده های مفصلی نگهداری می شود.

3. اسناد به دست آمده حاکی از سیستمی است که اطلاعات لازم را از ارتش جمهوری اسلامی و نحوه عملکردآن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وضعیت وزارتخانه ها جمع آوری کرده و در اختیار مقامات آمریکایی قرارداده اند.

4. انواع و اقسام تحلیل ها از اوضاع ایران، جریانات کردستان، خوزستان و چگونگی حضور و عملکرد آنها در جریانات کردستان و خوزستان به دست آمده است که همگی بیانگر یک حرکت کامل اطلاعاتی در تمامی جریانات اخیر است.

5. حضور یک هیئت پنج نفری نظامی که با پاسپورت دیپلماتیک تمامی مسایل نظامی ایران را زیرنظر و تحلیل خود داشته اند.

6. همچنین مشخص گردیده است که پرسنل آمریکایی سفارت همگی در خدمت این واحد اطلاعاتی و جاسوسی بوده و در اسناد به نام « دایره کلید » نامیده می شده اند. و از دولت آمریکا تقاضای تفنگدار دریایی جهت حفاظت سفارت نموده اند.

7. تقاضای یکی از قسمتهای سفارت از قسمتی دیگر مبنی برداشتن افرادی در دایره های سیاسی ـ اقتصادی و ایستگاه های پلیس جهت خبرگیری و کسب اطلاعات قابل توجه است.

8. همچنین از مرکز الکترونیک و کامپیوتری سفارت که در داخل یک ـ گاوصندوق چند اتاقه قراردارد می توانسته اند مستقیماً با دستگاههای بسیار قوی تـلفن وتـلکس و تلگراف با آمریکا تماس بگیرند و اطلاعات را در اسرع وقت رد و بدل کنند. درصورتی که می دانیم سفارتخانه ها فقط جنبه دیپلماتیک داشته و حفاظت آن بر دولت میزبان است و حق دخالت در امور داخلی کشور را به هیچ وجه ندارد چه رسد به جاسوسی.

9. طبق اسناد مکشوفه از این جاسوسخانه در اوایل مرداد ماه امسال ( 1358 ) مکاتبات مهمی پیرامون پذیرفتن شاه ازجانب آمریکا انجام شده است و دولت آمریکا مترصد یافتن بهترین موقعیت جهت تحقق این امر بوده است.

منبع: کتاب اسناد لانه جاسوسی؛ یازده جلدی، دفتر انتشارات اسلامی، وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ جلد اول؛ صص 1-3

 

11. { افراد سفارت خانه به آمریکا پیشنهاد استفاده از اعضای بلندپایه جبهه ملی برای تشکیل دولت حامی و دست نشانده آمریکایی در ایران می دهند }: می توان یک دولت غیرنظامی محافظه کار که تنها اختلافش با دولت نظامی شکل ظاهری آن است، روی کارآورد. همچنین پیشنهاد می شود که برای تشکیل چنین دولتی، باید از مردانی مانند اعضای بلندپایه جبهه ملی، که ظرف 15 تا 20 سال گذشته به رژیم شاه ظاهراً وابستگی نداشته اند، استفاده کرد.

اهداف کلی آمریکا ازتشکیل دولت نظامی:

 الف) جلوگیری از پیروزیهای خط اصیل انقلاب به رهبری سازش ناپذیر امام.

ب) شکستن چهره شکست ناپذیر امام در جامعه.

ج) راضی کردن سیاستمداران محافظه کاری که در اواخر دولت شریف امامی، خواسته هایشان از مقدار قابل قبول برای رژیم بیشترشده بود، برای تشکیل یک دولت محافظه کار طرفدار سلطنت.

د) فراهم کردن آرامشی نسبی برای ظهور تدریجی یک راه حل سیاسی ( به عنوان مثال انتخابات ).

کتاب اسناد لانه جاسوسی؛ یازده جلدی؛ جلد 4، ص 3 و 4.

12. برخی از اسناد بیانگر رابطه رژیم شاه، از شاه گرفته تا بعضی از درباریان با آمریکا هستند.

13. دسته ای از اسناد، بیانگر اهداف آمریکا در ایران ( حفظ منافع آمریکا )؛ و اسنادی نیز بیانگر برخی فعالیت‌های مربوط به رژیم صهیونیستی در ایران هستند. ( حفظ منافع اسرائیل ).

14. اسنادی به بیان ملاقات‌ها و برخی تحلیل‌ها پیرامون شخصیت‌های روحانی انقلاب و مخالفین مذهبی شاه پرداخته اند. مانند امام خمینی ره؛ آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی:؛ آیت‌الله سیدمحمود طالقانی:؛ آیت الله سید حسن طباطبایی قمی؛

15. و اسنادی نیز از دوستان آمریکا در ایران نام می‌برد. مانند . آیت‌الله سیدکاظم شریعتمداری؛ عباس امیر انتظام ؛ رحمت الله مقدم مراغه ای رئیس نهضت رادیکال و نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان؛ ابوالحسن بنی‌صدر و ...

منبع: پایگاه تبیینی و تحلیلی و جریان شناسی دیدبان؛ به قلم محمد اسماعیل پسندیده.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه